העולם הערביחדשות חוץמבזקיםסוריה

לפחות 150 הרוגים בתקיפה כימית בסוריה, רובם נשים וילדים

לפחות 150 בני אדם נהרגו הלילה (ראשון) ועוד מאות נפגעו בתקיפה כימית של צבא סוריה בכפר דומא שבפרברי דמשק. על פי דיווח של המורדים הצבא הסורי הטיל עשרות חביות של גז כלור ממסוקים על בתי התושבים. רוב ההרוגים בתקיפה הכימית – ילדים קטנים ונשים.

בסוכנות הידיעות הסורית, "סאנא" דווח כי המשטר בדמשק מכחיש בתוקף את הדיווחים וטוען כי ארגון המורדים "ג'יש אל-אסלאם" מפיץ מידע שקרי על מנת להדוף את התקדמות הצבא הסורי. "ארגון ג’יש אל-אסלאם בדומא נמצא במצב קשה של קריסה ותבוסה לאחר שספג מהלומה קשה על ידי הצבא הסורי במעוזם האחרון בעיר דומא, בע'וטה המזרחית בפרבר דמשק. הצבא הסורי מתקדם במהירות ובנחישות ואין לו צורך להשתמש בשום סוג של חומר כימי כפי שטוענים ערוצי תקשורת המזוהים עם הטרור (המורדים). המדינה הסורית נחושה בדעתה למגר את הטרור בכל מקום בשטחה". נכתב בסוכנות הידיעות הלאומית.

בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראו ילדים קטנים כשקצף יוצא מפיהם שוכבים על הארץ כשהם ללא רוח חיים, דווח על משפחות שלמות שנספו באסון. מספר ההרוגים עוד צפוי לעלות מאחר ורבים ששרדו את המתקפה מצבם מוגדר קריטי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי התייחס לתקיפה הכימית וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כאב וזעזוע מלווים את התמונות מדומא. כשאסד מפציץ את העם שלו בנשק כימי, לעיני העולם כולו, בגיבוי של אחת המעצמות ובשתיקה של ארצות הברית, אפשר לחזור על דברי חז"ל ש'אם אין אני לי מי לי?'".

צילום: מתוך טוויטר

Back to top button