צרכנות

מגמות וטרנדים בעולם קידום האתרים האורגני

מחוויית משתמש, דרך פרופיל קישורים ועד חיפוש סמנטי וקידום אתרים לוקאלי – אלה המגמות שימשיכו להתפתח בעולם קידום האתרים גם ב-2018, לכן חשוב לראות שהאתרים שלכם מותאמים לרוח התקופה

עולם השיווק באינטרנט הוא עולם מאוד דינמי. זה כולנו יודעים ומכירים. בעולם שכבר מעל 15 שנה משתנה, הן מבחינת הדרישות והן מבחינת האסטרטגיות השונות במייצרים בעלי ומקדמי האתרים, צריך לעולם להיות עם האצבע על הדופק בכל מה שקשור לקידום אורגני. אאילו מגמות וטרנדים אנחנו מכירים כיום? ריכזנו כמה דוגמאות מעניינות.

59579137 – chiangmai, thailand -january 29, 2016:google is an american multinational corporation specializing in internet-related services and products. most of its profits are derived from adwords.

חוויית משתמש מובייל פירסט-

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנחנו כבר מזמן מכירים את צורך ההתאמה למובייל, בכל מה שקשור לדירוגים בגוגל ובגוגל מובייל. אתרים רספונסיביים או מותאמי מובייל כבר לפני שנים נחשבים ממש כתנאי עבור גוגל להראות את האתר שלכם בתוצאות, ולהראות כיתוב שהוא אכן מותאם.

כיום יש התפתחות של המגמה הזו שהופכת אותה ממש לחלק אינטגראלי מאסטרטגיית קידום אתרים אורגני בגוגל, כשמצפים מבעלי אתרים לא רק להתאים את האתר שלהם למובייל, אלא ליצור אותו ככזה שמתחשב בגולש המובייל לפני הדסקטופ. ממש לייצר את האתר בחשיבה ל גולש מהסלולרי. בכמה דרכים –

  • מהירות אתר כגורם מכריע – אתר מהיר הוא אתר שיתקדם טוב יותר. גוגל ממש מכין אותנו לימים שגולש לא יחכה אפילו חצי שניה אם האתר לא נפתח לו מיידית, ולכן גם מכניס כלים ואלמנטים כמו עמודים amp (עמודים מואצים של גוגל שנועדו להיפתח במובייל פי 30 מהר יותר מעמוד ממוצע) ומערכות נוספות שנועדו לצמצמם את זמן עליית האתר.

 

  • עיצוב עבור המובייל – עיצוב ובנייה של חוויית משתמש המתחשבת ויוצאת מתוך מחשבה על אתר מובייל. מיעוט בפופ אפים, הורדת לחצנים לא יעילים ומיותרים ובכך לאפשר לגולש ליהנות מחוויית גלישה מותאמת מובייל. בלי לחיצות מפתיעות ובצורה זורמת יסית – חוויית הגלישה טובה וגוגל מגיב בהתאם.

פרופיל קישורים חברתי בנוסף לקונבנציונאלי –

אם בעבר הקישורים שהיינו מקבלים לאתר שלנו היו  מורכבים מקישורים מאתרי תוכן, אתרים של לקוחות דומים לנו ומאינדקסים ופורומים, היום הקישורים החברתיים, השיתופים של התכנים מהאתר שלנו וקישורי ממגוון דרכים מוסיפים לפרופיל הקישורים שלנו הרבה עומק. לכן חשוב להמשיך ולשתף מוצרים מהאתר, לייצר קישור ממגוון סוגים ודרכים, ולהביא גולשים לאתר שאכן יבצעו רכישות או אינטראקציות שיגדילו את הערך של האתר מול גוגל.

סמנטיקה בתוכן על מנת להתאים ללוגיקה של גוגל –

ודאו שאתם מייצרים תוכן שניתן להבינו מהקונטקסט, תוכן איכותי וברור שעונה על שאלות בצורה כמה יותר עניינית. אם אתם רוצים אפילו להתאים את התכנים באתר בחלקם הגדול למבנה של שאלות תשובות – יכול לעזור לכם בעתיד להיסרק בגוגל כמענה על השאלות הנפוצות.

גוגל כל הזמן עובד על הכיוון הסמנטי, חיפוש קולי למשל יהיה מושפע מהמגמה הזו יותר ויותר ככל שנתקדם. ואם אנחנו מסתכלים על המצב בחו"ל כרגע אז הכיוון ברור – היו ברורים במענה על השאילתות בתוכן ותרוויחו בתוצאות החיפוש.

קידום לוקאלי של עסקים – בעיקר במובייל –

אחד החיפושים הצומחים עקבית בשנים האחרונות, ממשיך לעלות. ומה שיותר מעניים מזה הוא אחוזי ההמרות של נתיב זה.  מחקרים אומרים שיותר מחצי מהגולשים שחיפשו עסק מסוים בצורה לוקאלית במובייל ביקרו בעסק שהם מצאו בתוך פחות מיום מביצוע החיפוש – זה נתון מדהים שכדאי מאוד להשתמש בו.

לכן ספקו למחפשי הלוקאל שלכם את כל התשובות שהם צריכים. וודאו שיש כתובת ברורה בכתב באתר, מפת הגעה עם ווייז או עם גוגל מאפס, המיקומים והכתובות והערים בהם אתם נמצאים צריכות להיות בטייטלים ובדסקריפשנים של העמודים, וכתבו גם את האזורים בהם נותנים שירות. מרכז \ צפון וכד'.

לסיכום –

עולם קידום האתרים לעולם כנראה ימשיך להתפתח. המגמות החדשות והטרנדים שמתווספים כל שנה הם אכן משהו שחייבים להיות מחוברים אליו, אם באמצעות חיבור לכלי חדשות קידום אתרים, או באופן עצמאי בדיקות חיות על האתים שלכם או על המתחרים. מצד שני יש הרבה מגמות שמתפתחות בצורה די לינארית, ובאופן כללי די מפתחות רעיונות שעלו כבר לפני שנים, לכ אפשר לתפוס את המגמה ולהבין את ההיגיון לאן היא הולכת, ואת הפרטים הטכניים כבר תוכלו לזהות בצורה קלה יותר.

Back to top button