קמפיין חדש למשטרת ישראל: מוקד 110 למידע 100 לחירום
מהיום (ראשון) קמפיין חדש של המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל למוקד המידע החדש והמשודרג של משטרת ישראל: מוקד 110- את מוקד 100 שומרים לחירום בלבד!
המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל ישיקו היום (ראשון) קמפיין חדש משולב בטלוויזיה, בדיגיטל וברדיו תחת הכותרת "מוקד מידע ובירורים 110". הקמפיין ההומוריסטי בכיכובו של נדב אבקסיס יציג פניות שונות ובקשות מידע נפוצות למוקד 100, מוקד החירום של משטרת ישראל. הבוקר, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך ביקרו במוקד 110 המשודרג בחולון.
מוקד 110 הוקם במטרה לתת מענה לפניות אזרחים בנושאים שאינם דחופים אך דורשים בירור, הבהרה ו/או מידע. מטרת הקמפיין היא להפחית את העומס על מוקד 100 באמצעות הפרדה בין שיחות מידע לשיחות חירום ובכך לשפר את השירות לאזרח.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
המוקד מספק מענה והכוונה מקצועית לשאלות אזרחים בנושאים רבים ומגוונים ביניהם: הכוונת תנועה- סגירת ופתיחת צירים, תקנות תעבורה, עבירות איכות חיים, רישוי עסקים, קבלת אישורים שונים מהמשטרה (רישום פלילי, תעודת יושר), מטרדי רעש ועוד…
המוקד יספק מידע לפונה ובמידת הצורך יפנה לגורם הרלוונטי לטיפול במקרים בהם הנושא אינו בתחום אחריות המשטרה.
בקמפיין ההומריסטי שיעלה כאמור הערב, מופיע נדב אבקסיס בסיטואציות מגוונות ובפניות נפוצות למוקד 100 שאינן חירום. הפניות הנפוצות למוקד 100 שבמשטרה מצפים שיעברו למוקד 110: הגיל להנחת בוסטר (כיסא בטיחות לילדים), תלונות על הטרדות באמצעות סמסים, מידע על שעות מנוחה ורעש בעקבות שיפוצים או מוזיקה, שאלות לגבי עומסי תנועה, הפגנות, תאונות דרכים, דרכי השימוש באופניים חשמליים, מידע לגבי שימוש בסלולר בזמן נהיגה, כתובות ומספרי טלפון של תחנות ואגפים במשטרה ולעיתים אף נחקרים המבררים סטאטוס חקירה או בקשות לבירור מספר נקודות בעקבות עבירות תנועה.
למוקד הטלפוני של 110 ניתן לפנות גם באמצעות המייל ועל ידי טופס מקוון באתר משטרת ישראל. בנוסף, במוקד מופעלת עמדה לקליטת פניות באופן נגיש במערכת "אוזן קשבת", באמצעות שליחת מסרון, מייל או פקס למספר שפורסם מראש בעמותות הפועלות עם אוכלוסיה זו. כל סוגי הפניות נקלטות כאשר מתלווה להם חיווי קולי וגם ויזואלי.
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: " הקמפיין שאנו חונכים היום הוא חלק מתהליך אדיר שמשטרת ישראל עוברת בשיפור והנגשת השירות לאזרח בכל התחומים. הקמפיין החדש של מוקד 110 המשודרג יפנה ישירות לציבור ויזמין אותו לפנות אליו לכל שאלה של מידע, כדי שמצד אחד ייתן לו שירות טוב ויותר, ומצד שני יוריד את העומס במוקד 100 אשר ימשיך לקצר את זמן התגובה לכל אירוע חירום מכיוון שקיצור זמן תגובה מציל חיים."
מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך: "משטרת ישראל מבחינה בין הצלת חיים במוקד 100 לבין שיפור השירות ומתן מידע שוטף לאזרח באמצעות מוקד 110. ההבחנה בין מוקד חירום 100 למוקד מידע 110 תאפשר למשטרה להקצות משאבים בצורה אופטימאלית ובכך לתת מענה מציל חיים באופן מיטבי לרווחת האזרחים הנורמטיביים. ככל שמדובר בהנגשת מידע, ההפרדה בין המוקדים תאפשר להנגיש עוד ועוד מידע שימושי לאזרח באופן דיגיטלי ולהרחיב את השירותים לאזרח, ללא שמסכנים את מהירות מענה מוקד החירום".