חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן: הדלקתי את הנר הוירטואלי הראשון לזכרם של חללי מערכות ישראל

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הדליק את הנר הוירטואלי הראשון לזכרם של חללי מערכות ישראל, באתר ההנצחה הממלכתי באינטרנט 'יזכור' של משרד הביטחון. אפליקציית 'יזכור', לכבוד יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מאפשרת לכל גולש להדליק נר לזכר הנופלים, לכתוב הקדשה אישית ולשתף את חבריו בפייסבוק

יום הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל מבטא את השותפות בכאבן של המשפחות השכולות, ואת החובה המוסרית לזכור ולהנציח את הנופלים. לקראת יום הזיכרון השיק משרד הביטחון אפליקציה רשמית באתר 'יזכור', אתר ההנצחה הממלכתי באינטרנט לזכרם של חללי מערכות ישראל. מטרת הפרויקט לחזק את החיבור הרגשי וההזדהות בין אזרחי ישראל, בעיקר בני הדור הצעיר, עם יום הזיכרון הממלכתי ועם הנופלים.

באמצעות האפליקציה יוכלו הגולשים להדליק נר אישי ליקיריהם (ע"פ רשימת חיפוש מתוך כלל הנופלים), או להדליק נר זיכרון כללי לזכר כל אותם אשר חרפו נפשם למען המולדת, וכן לכתוב הקדשה אישית, לכתוב על מחשבותיהם, זיכרונותיהם ביום הזה ולשתף בפייסבוק.
להדלקת נר היכנסו לכתובת: http://ner.izkor.mod.gov.il
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בהקדשתו האישית לנופלים: "תמיד נזכור אתכם יקירינו, יקיריה של האומה כולה. בזכות אומץ ליבכם, גבורתכם והקרבתכם, זכינו "להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים". הביטחון שהענקתם לנו, בחייכם ובמותכם, הוא שמאפשר לנו לצעוד זקופי קומה אל האתגרים הבאים". משרד הביטחון מזמין את כלל הציבור לזכור ולהנציח את הנופלים, להדליק נר לזכרם ולשתף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שר הביטחון, אביגדור ליברמן

טקס יום הזיכרון הממלכתי לזכר חללי צה"ל ייערך השנה בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל שבהר הרצל. הטקס יתקיים ביום רביעי, ג' באייר – 18 באפריל, בשעה 11:00.

היכל הזיכרון הממלכתי להנצחת זכרם של כל חללי מערכות ישראל בהגנה על הארץ ומחוצה לה מאז שנת 1860 נחנך בשנה שעברה ההיכל הינו אתר ייחודי, שלראשונה מאז קום המדינה מאחד במקום אחד את שמותיהם של כלל הנופלים במערכות ישראל, ומאפשר התייחדות אישית וקולקטיבית של הנצחה וזיכרון וביטוי לחוב המוסרי של "נזכור את כולם".

בטקס יום הזיכרון התשע"ח יתאחדו נשיא המדינה, ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון , הרמטכ"ל, והמפכ"ל עם זכרם של כל חללי מערכות ישראל ולראשונה ביום הזיכרון יידלקו בהיכל כל נרות הזיכרון לזכרם .

לראשונה: שמותיהם של כלל חללי מערכות ישראל ישודרו באפיק 22

משרד הביטחון ישדר השנה את שמותיהם של כלל חללי מערכות ישראל באפיק 22, זאת במקום ערוץ 33 – כפי שהיה נהוג בשנים הקודמות. שמות הנופלים ישודרו ברצף לפי סדר תאריך נפילתם, החל מערב יום הזיכרון – יום שלישי, ב' באייר, 17 באפריל בשעה 20:45 – ועד למוצאי יום הזיכרון..

Back to top button