חדשות חוץמבזקיםסוריה

נשיא ארה"ב: "נגיב בעוצמה" , הערכה: ישראל תנצל את ההזדמנות

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ מקיים כעת (שלישי) פגישה עם בכירים בצבא האמריקני. טרם כניסתו לפגישה אמר הנשיא טראמפ כי "לצבא יש אופציות רבות וההחלטה עשויה להגיע במהלך הזמן הקרוב או מאוחר יותר." הוא ציין כי התגובה תהיה חזקה. על פי הערכות גם צרפת תיקח חלק בתקיפה בסוריה וייתכן ולא באופן רשמי, גם ישראל תנצל את ההזדמנות לתקוף יעדים המהווים מבחינתה איום.

כעת המצב מתוח ממילא ותקיפה בסוריה תתרחש בזמן הקרוב. מלחמת האזרחים בסוריה שנמשכת כבר 7 שנים נמצאת בשלבי סיום ובמיוחד לאחר ההסכם שנחתם בין משטר אסדר למורדים שנותרו במעוזם האחרון בדומא. אתמול דווח כי המורדים החלו לעזוב את המקום. בשל כך, חלון ההזדמנויות שהיה לישראל וחופש הפעולה הפך להיות על גבול הבלתי אפשרי וזאת ראינו כבר בפעם האחרונה כשישראל יירטה מל"ט איראני ובתגובה מערכת ההגנה האווירית ביצעה ירי לעבר מטוס קרב ישראלי והוא נפל לאחר שהטייס והנווט נטשו את המטוס. בסוריה ישנם יעדים, כפי היעד האחרון שהותקף בבסיס חיל האוויר הסורי ה T-4, המהווים איום על ישראל ומבחינת מערכת הביטחון מדובר ב"קו אדום".

להערכתי, ישראל תהיה חייבת לנצל את המצב הקיים, ולא מן הנמנע שכך עשתה גם בליל אמש בתקיפה המיוחסת לה. זאת על מנת לסכל את האיומים המיידים על ישראל הנמצאים במרחק כל כך קרוב למדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם ראשי מערכת הביטחון התבטאו לא פעם בנושא, ואמרו כי ישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה, זאת על אף שבשום תקיפה שיוחסה לישראל, לא עמדו בישראל מאחורי הפרסום והצהירו שישראל היא האחראית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשל כך, לישראל שתי אפשרויות. האחת לבקש מטראמפ להצטרף לתקיפה (באופן לא רשמי כמובן) והאפשרות השנייה היא שישראל לא תיקח חלק באופן ממשי בתקיפה אך תספק מידע מודיעיני ולמעשה בנק מטרות לנשיא האמריקני שחיל האמריקני יבצע בעבור ישראל. יש לציין כי יציבות במזרח התיכון היא גם אינטרס אמריקני מובהק ומאוד ייתכן שגם תתקבל הסכמה בעניין זה.

טראמפ ונתניהו – קרדיט: אבי אוחיון, לע"מ
הנשיא האמריקני טראמפ ונשיא רוסיה פוטין

Back to top button