העולם הערבימבזקיםסוריה

"נהדוף כל תוקפנות. התרחיש שאירע בלוב ובעיראק לא יחזור על עצמו בסוריה"

נציג סוריה באו"ם, בשאר אלג’עפרי אמר היום (רביעי) כי "האיומים של מדינות המערב על תקיפה בסוריה ומסע ההטעייה והשקר שלהן לא יימנעו מסוריה לשמור על אחדות השטחים והריבונות שלה, והיא תהדוף כל תוקפנות תהיה אשר תהיה ולא תאפשר לתרחיש שאירע בלוב ובעיראק שיקרה בסוריה." את הדברים אמר אלג’עפרי בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בעניין סוריה.

אלג’עפרי הוסיף כי "מדינות המערב ובראשן ארצות הברית עשו שימוש בנשק גרעיני ביפן ובנשק כימי וביולוגי בוויטנאם ובעיראק. בריטניה חתמה על הסכם עם יורש העצר הסעודי לעסקת נשק בסך של 100 מיליארד דולר וזאת בכדי להרוג בנשק זה את האזרחים התימנים החפים מפשע ולפתוח במלחמות מיותרות באזור ובעיקר עם סוריה ואיראן.

אלג’עפרי הבהיר כי מדובר בקמפיין שקרי נגד סוריה אודות השימוש בנשק כימי בדומא והציע לשלוח צוות חקירה על מנת לחקור את הטענות בדבר השימוש בנשק כימי בדומא. "סוריה מקדמת בברכה ביקור של צוות חקירה כזה ותשתף עמו פעולה על מנת להגיע לחקר האמת של מה שקרה בדומא". ארצות הברית, בריטניה וצרפת הכשילו את ההצעה לפתוח בחקירה משותפת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלג’עפרי ציין כי שלושת המדינות הכשילו את המהלך לחקירה משותפת כדי לפברק דו"ח נגד סוריה באמצעות כוחות האו"ם. הוא הסביר כי מה שקורה בסוריה במהלך 7 השנים האחרונות מהווה הפרה גסה של כל החוקים הבינלאומיים וחושף את מידת השקר וההטעייה של מדינות המערב נגד סוריה. סוריה לא תאפשר לאף אחד לחזור על התרחיש שהיה בעיראק ובלוב.

לסיכום אמר אלג’עפרי, "הרפובליקה הסורית מגנה שימוש בנשק כימי בכל צורותיו והוסיף כי מדינות המערב אינן רוצות שצוות חקירה יגיע בכדי לא לחשוף את העובדות ואת השקר של המערב".

נציג סוריה באו"ם, בשאר אלג’עפרי

Back to top button