חדשות חוץמבזקים

מנמיכים להבות? מתנהל משא ומתן בין רוסיה לארצות הברית

לאחר חילופי הציוצים ברשת החברתית ובכלי התקשורת בין נשיאי ארצות הברית ורוסיה על רקע מתקפה אפשרית של ארצות הברית בסוריה בעקבות המתקפה הכימית שביצע המשטר הסורי בדומא בתחילת השבוע, אומר היום (רביעי) השגריר הרוסי בלבנון כי "בימים האחרונים חלה הסלמה במצב בסוריה. על מנת למנוע התנגשות, אנחנו מוכנים לנהל מו"מ". כמו כן, גורמים בבית הלבן שהגיבו לאחר איומי טראמפ שצייץ "תתכונני רוסיה הטילים שלנו מגיעים, נחמדים, חדשים וחכמים." אמרו כי אינם יודעים על זה טילים מדבר טראמפ מאחר וטרם גובשה קואליציה בינלאומית לתקיפה בסוריה.

בתקיפה האמריקנית בסוריה צפויות לקחת חלק גם צרפת ובריטניה אך ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי טרם קיבלה החלטה סופית בעניין ואמרה כי לא תצטרף לתקיפה אם לא יהיו ראיות מוצקות שיוכיחו כי אכן משטרה אסד הוא שעומד מאחורי התקיפה הכימית בדומא.

בתוך כך, מקורות בסוריה מאשרים כי מתנהל משא ומתן בין רוסיה לארצות הברית על מבצע צבאי אפשרי של צבא ארצות הברית נגד המשטר הסורי. על פי כל הערכות התקיפה בסוריה היא בלתי נמנעת ועל כן במשא ומתן בין הצדדים יידרשו הצדדים להגיע להסכמה על תקיפה בסוריה כך שמצד אחד לא תגרור את האזור למלחמה כוללת ומצד שני המסר לאסד ולעולם יועבר באופן ברור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button