אינטרנטחדשות חוץמבזקים

רוסיה חסמה את טלגרם בשל סירוב החברה למסור מידע לפענוח ההודעות

בית המשפט במוסקבה אישר היום (שישי) את התביעה של רוסקומנדזור (השירות הפדרלי לפיקוח בתחום תקשורת, טכנולוגיות מידע ותקשורת המונים) בנוגע לחסימה מידית של תוכנת המסרים טלגרם, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס.

"בית המשפט החליט להגביל את הגישה למערכות מידע ותוכניות למחשבים אלקטרוניים, אשר נועדו לקלוט, להעביר, למסור ולעבד מסרים אלקטרוניים של משתמשי אינטרנט המופעלים על ידי שותפות ואחריות מוגבלת בתוכנת המסרים Telegram Messenger", כך הודיעה היום השופטת יוליה סמולינה והדגישה כי ההחלטה ניתנת לאכיפה מיידית.

מוקדם יותר סירב בית המשפט לעתירתם של עורכי הדין המייצגים את חברת טלגרם, שביקשו לדחות את התביעה. "יש שקול את המקרה ללא השתתפותם של נציגי טלגרם", הודיעה השופטת יוליה סמולינה והוסיפה כי "חברת טלגרם לא סיפקה את המידע המבוקש על אספקת מפתחות לפענוח של הודעות וגם לא סיפקה מידע על חוסר היכולת לעמוד בדרישה זו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציג רוסקומנדזור, מצדו, קבע כי המידע שהופץ באמצעות טלגרם יכול לשמש את ארגוני הטרור והקיצונים, וטען כי אין בידי המודיעין הכללי את המפתחות לפענוח התכתובת. "אנו מבינים כי פעולות כאלה מהווים איום על האינטרסים של הפדרציה הרוסית ומהווים איום על חייהם ועל בריאותם של האזרחים", סיכם.

ב -20 במארס סירב בית המשפט העליון לקבל את טענותיה של טלגרם כי פקודת ה- FSB (שירות הביטחון הפדרלי של הפדרציה הרוסית) לקבלת המפתחות לפענוח ההודעות בתוכנת המסרים היא בלתי חוקית.

רוסקומנדזור הודיעה לטלגרם על הצורך לספק את שירותי הביטחון עם המידע הדרוש כדי לפענח את המסרים. הממונה נתן לטגרם 15 יום כדי למלא דרישה זו – במקרה של סירוב, הסוכנות איימה לחסום את הגישה למשתמשים בתוכנת הטלגרם. מועד זה פג ב -4 באפריל.

ב -2 באפריל דיווח עו"ד פאבל צ'יקוב בערוץ הטלגרם שלו, כי נציגי טלגרם הודיעו לרוסקומנדזור שדרישות ה- FSB אינן ברורות. באותו יום, דוברות רוסקומנדזור פרסמה הודעה בכלי התקשורת כי לא קיבלה תגובה רשמית מטלגרם ​​על הצורך לספק לרשויות אכיפת החוק את המידע על המפתחות לפענח הודעות משתמשים.

צילום: ТАСС

Back to top button