חדשות חוץמבזקים

רוסיה: "המתקפה הכימית בסוריה פוברקה ע"י שירותי מודיעין של מדינה זרה"

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב אומר כי "למוסקבה יש הוכחות חותכות כי התקיפה הכימית בדומא שבפרברי דמשק בסוריה הייתה מבוימת". את הדברים אמר היום (שישי) לברור במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ ההולנדי סטף בלוק במוסקבה.

לדברי לברוב, "מומחים צבאיים רוסים לא מצאו כל הוכחה לשימוש בנשק כימי באתר בו בוצעה לכאורה המתקפה הכימית", והוסיף כי "הראיות שבידי מוסקבה מלמדות ששירות המודיעין של אחת המדינות הזרות הוא שעומד מאחורי התקיפה הכימית שמנסה לנהל את המערכה הרוסופובית (פחד או של שנאה כלפי רוסיה).

צרפת, ארה"ב ובריטניה איימו לנקוט פעולה נגד הממשלה הסורית לאחר השימוש בנשק כימי לכאורה נגד אזרחים בדומא, ומנגד סוריה ממשיכה לכחיש את הטענה לשימוש בנשק כימי על ידה וכינתה אותן "בדיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן ראש ממשלת רוסיה ארקדי דבורקוביץ' התייחס היום (שישי) לציוצים של נשיא ארצות הברית טראמפ שאיים לפתוח בתקיפה בסוריה בשל השימוש בנשק כימי ואמר כי "אין זה נכון שיחסים בינלאומיים בין מדינות יהיו תלויים במצב רוחו של אדם אחד ועל פי איך שהוא מתעורר בבוקר"

יש לציין כי ארצות הברית, צרפת ובריטניה טוענות כי בידיהן הוכחות שבוצע בדומא שימוש בנשק כימי. בבדיקות דם ושתן שעברו הנפגעים בתקיפה נמצאו שרידים של חומרים כימיים רעילים ובהם כלור וגזים נוספים.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב במסיבת עיתונאים שר החוץ ההולנדי סטף בלוק במוסקבה

Back to top button