העולם הערבימבזקיםסוריה

דיווח: לוחמי הגנ"א הסורי הוצבו מעל קברו של חאפז אל-אסד

גדוד 16 בחטיבת ההגנה האווירית הסורית, המתמחה בהפעלת סוללת טילי S200, הגיע אמש (חמישי) עם שחר לעיר קרדאחה שנמצאת באזורים הכפריים של לטקיה, כדי לחזק את צוותי ההגנה הפרוסים שם, לקראת תגובה צבאית של ארצות הברית בעקבות השימוש שעשה משטר אסד בנשק כימי בדומא בתחילת השבוע.

מקור סורי חושף כי לוחמי הגדוד חולקו בשעות הבוקר לקבוצות והוצבו על פסגות ההר הגבוהות כהגנה על "מקדשו של חאפז אל-אסד" (קברו של חאפז אל-אסד בעיר קרדאחה).

אתמול דווח כי ארצות הברית שוקלת לתקוף בסוריה 8 יעדים ובהם, שדות תעופה, מכוני מחקר ואתרי ייצור נשק כימי. עם זאת בסוריה חוששים כי גם מבנים סמליים כמו קברו של חאפז אל-אסד אביו של נשיא סוריה בשאר, יכול להיות גם יעד בתקיפה האמריקנית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דוברת הבית הלבן אמרה אתמול כשנשאלה לגבי ציוצו של נשיא ארצות הברית טראמפ שאמר "רוסיה תתכונני הטילים שלנו בדרך, חדשים וחכמים" כי כל האפשרויות להגיב על ההתקפה הכימית עדיין פתוחות וכי האופציה של שיגור טילים היא אחת מיני רבות וכי ההחלטה הסופית טרם נקבעה.

 

גם משפחות קצינים בכירים מאל-קרדחה הגיעו מדמשק, מחשש לשביתה האמריקנית, שהושפעו משמועות שהופצו בחופי סוריה ככלל בחסות בסיס חיל האוויר הרוסי ומחוץ למטרתו של האמריקאי לְהַכּוֹת.

דוברת הבית הלבן אמרה כי כל האופציות להגיב על ההתקפה הכימית עדיין פתוחות וכי אופציית שביתת הטילים היא אחת מני רבות, וכי ההחלטה הסופית טרם התקבלה.

קברו של חאפז אל-אסד בעיר קרדאחה

Back to top button