חדשות חוץמבזקיםסוריה

התקיפה בסוריה בפתח: משחתת טילים אמריקנית נוספת הגיעה לים התיכון

וינסטון ס. צ'רצ'יל, משחתת הטילים מסדרת ארלי בורק (USS Winston S. Churchill) המצוידת בטילים מונחים, נכנסה לפני זמן קצר (שישי) לשטח הלחימה של חיל הים האמריקני בים התיכון, כך על פי גורמי הצבא האמריקני . משחתת הטילים מצטרפת לספינת הטילים דונלד קוק (USS Donald Cook) הראשונה שהוצבה כבר באמצע השבוע כ-10 ק"מ מול חופי טרטוס בים התיכון.

וינסטון ס. צ'רצ'יל, משחתת הטילים מסדרת ארלי בורק

סה"כ מוצבים בים התיכון חמש ספינות מלחמה: דונלד קוק, פורטר, קארני, וינסטון ס. צ'רצ'יל ולבון בנוסף לשתי צוללות גרעיניות ג'ורג'יה וג'ון וורנר ונושאת המטוסים הארי טרומן. על כל משחתת אמריקנית עשרות טילי שיוט. על פי דיווחים רשמיים גם 12 ספינות קרב אמריקניות בדרכן לסוריה לקראת מתקפה צבאית אפשרית בסוריה. מדובר בפריסה הרחבה ביותר של כוחות צבא אמריקנים מאז הפלישה לעיראק בשנת 2003.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום, רשת 'אל מיאדין' הלבנונית דיווחה כי איראן אישרה לרוסים להציב בבסיס חה"א האיראני בהמדאן מטוסים אסטרטגיים, כנקודת תדלוק ופריסה של המפציצים שיועמדו בכוננות, לאפשרות של תגובה לתקיפה אמריקנית בסוריה. כמו כן סיפקה רוסיה 40 מערכות הגנה אוויריות מדגם "Pantsyr S-1" (פנציר-S1) לסוריה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח לפני זמן קצר כי נשיא ארה"ב טראמפ דחק ביועציו לצאת למתקפה רחבה בסוריה הכוללת תקיפה גם של בנות בריתה רוסיה ואיראן. על פי הדיווח, שר ההגנה ג'יימס מאטיס ציין כי הוא חושש שלממשל אין אסטרטגיה מספיק רחבה וכי תקיפה צבאית יכולה להוביל לעימות מסוכן עם רוסיה ואיראן. לעומת זאת היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון מעוניין בתקיפה חזקה הכוללת השמדה של תשתיות המשטר של בשאר אל אסד ולא רק התקפה על שדות התעופה, כי המשטר יוכל לשקם מחדש את המבנים כפי שעשה לאחר התקיפה ב 2017. בנוסף, סגן יו"ר ועדת הכוחות המזוינים בסנאט אדם סמית אמר כי הוא מתנגד לפעולה צבאית נגד אסד בסוריה. בדיווח צוין כי טראמפ לא היה מרוצה מאפשרויות שהוצגו לו.

בשעה 02:00 (שעון ישראל) צפוי טראמפ לתת הצהרה לתקשורת, כך מסר הבית הלבן. כלי תקשורת בארצות הברית אמרו כי "הצהרה של הנשיא ביום שישי היא יוצאת דופן, ייתכן ומדובר בהצהרה משמעותית בנוגע לסוריה ואולי ייתכן ששום דבר חשוב."

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי הילי אמרה הערב כי "טראמפ לא ממהר להחליט בנושא סוריה וציינה כי בהחלטות מסוג זה אפשר לבצע טעות אם ממהרים. אנו מוודאים שיש לנו את כל המידע הדרוש כדי לדעת שמה שאנחנו עושים יקרה כמו שצריך". הסנאטור ג'ף מרקלי אמר מוקדם יותר לרשת CNN האמריקנית כי הוא "מעריך שהתקיפה בסוריה קרובה".

היערכות צבאית ומאזן הכוחות באגן המזה"ת לקראת התקפה צבאית על סוריה.

Back to top button