העולם הערבימבזקיםסוריה

שידור חי מסוריה ועדכונים שוטפים

החלה לפני כשעה (שבת) תקיפת ארצות הברית, צרפת ובריטניה בסוריה בתגובה למתקפה הכימית שביצע משטר אסד בדומא בתחילת השבוע. בתקיפה הכימית נהרגו עשרות בני אדם, בהם נשים וילדים ומאות נפגעו.

שידור מסוריה ועדכונים שוטפים

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התקיפה שבוצעה בסוריה

כלי התקשורת בסוריה מדווחים כי היעדים שהותקפו עד כה: מכון מחקר לייצור נשק כימי בדמשק ואתרים לאחסנה של נשק כימי, ביניהם מרכז הנמצא באזור חומס. בסיסים צבאיים של דיביזיה 41 ודיביזיה 4. לפי שעה אין דיווחים על נפגעים בסוריה כתוצאה מהתקיפות.

בערוץ הטלוויזיה הסורי דווח על לפחות 13 טילי שיוט ששוגרו לאזור אל-כסווה, הנמצאת 14 ק"מ דרומית לדמשק ויורטו על ידי מערכות ההגנה.

שר ההגנה של ארה"ב, ג'ימס מאטיס "לא היה ניתן לעבור על התקיפה הכימית בשלום. התקיפה היתה על הבסיס שממנו בוצעה המתקפה הכימית. פעלנו יחד עם בנות בריתנו פעלנו יחד להשמיד את יכולות הנשק הכימי בסוריה. פעם שעברה הוא לא למד והחלטנו להכות שוב על מנת להרתיע אותו מעשות זאת שוב."

שר ההגנה הוסיף כי מדובר בתקיפה נקודתית, חד פעמית על אתרי הנשק הכימי של אסד ולא צפויות תקיפות נוספות בהמשך.

הגנרל ג'וזף דנפורד, ראש המטות המשולבים אמר כי המטרות שהותקפו נבחרו בקפידה ובוצעה אנליזה על מנת שחפים מפשע לא ייפגעו. "הצבא תקף שלוש מטרות בסוריה: מרכז מחקר מדעי ליד דמשק, מתקן אחסון אמצעי לחימה כימיים ליד חומס, ומחסן ומפקדה ליד דמשק." אמר דנפורד וציין כי נתקלו בפעילות של מערכות ההגנה האוויריות אך לא הייתה פעילות של הרוסים.

Back to top button