חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

אלוף פיקוד צפון לשעבר, עמירם לוין: "היה עדיף שלא יתקפו בסוריה"

המשנה לראש המוסד ואלוף פיקוד צפון לשעבר, עמירם לוין התארח הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע. לוין התייחס לתקיפה לפנות בוקר בסוריה ואמר כי אסד הוא פושע מלחמה שצריך להעביר אותו מהעולם. "אני קיוויתי שטראמפ ימחק את ארמון הנשיאות ויחזיר את ארה"ב להיות שחקן מרכזי בזירה. התקיפה הזו שירתה את אסד, הרוסים והאיראנים ופוגעת בנו. יותר טוב לו לא הייתה נעשתה מאשר נעשית בצורה חלשה. בעצם טרמפ אמר לאסד: אתה יכול להמשיך לטבוח את העם שלך רק בלי נשק כימי כדי שנוכל לעצום את העיניים. הוא אמר לרוסים ולאיראנים: אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים אני בחוץ. משאיר את מדינת ישראל להתמודד לבד."

צילום: דוברות עיריית באר שבע

על הספר החדש של אהוד ברק אמר לוין: "אני מבין שיש הדלפות מסוכנות וחסרות אחריות בנושא היכולות של צה"ל. אני רוצה להגיד שחבל לי. איש רב מעללים ומעשים גם בהיותו מפקד סיירת מטכ"ל וגם בהיותו ראש ממשלה, אהוד לא עומד בפיתוי ובשביל לזכות בעוד בכמה חלטורות שכל כבוד וקרדיט, איזה מן דוגמא זו תהיה לחיילים או מפקדים בסיירת מטכ"ל במוסד ובמודיעין. מה נגיד להם לגבי שמירה על סודות אם מי שהיה ראש ממשלה ורמטכ"ל עושה את זה. לגבי מערכת המשפט יש לבדוק האם זה פלילי. הצנזורה – אין לה כוח. בנאדם כמו אהוד ברק צריך לצפות שהוא יצנזר את עצמו. בנאדם צריך לקחת אחריות על מה שהוא עושה, לסתום את הפה. להתאפק."

על אבי גבאי בו תמך בפריימריס בקיץ הקודם אמר לוין כי "חברי הכנסת של מפלגת העבודה ואבי גבאי עשו טעויות והציבור מעניש אותנו". לשאלה אם אבי גבאי מסוגל לנצח את נתניהו בקלפי? ענה לוין, "כרגע זה לא נראה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button