העולם הערבימבזקיםרצועת עזה

חמאס מפרסם סרטון חדש ומאיים לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע

על רקע הפגנות השיבה הנמשכות כמידי שישי על גדר הגבול עם רצועת עזה, בחמאס ממשיכים לאיים על ישראל בפיגועים. לפני מספר שבועות פרסם החמאס סרטון בו נראית יחידת הצוללנים חודרת לבסיס זיקים ותוקפת לכאורה חיילים.

בסרטון חדש שמתפרסם היום (שבת) מאיימים בזרוע הצבאית של חמאס לפצע פיגועים בעומק ישראל ובסרטון אף הציגו קטע מהפיגוע שתועד ביולי בשנת 2014 ביום ה-23 במבצע 'צוק איתן' בו חדרו מחבלים דרך מנהרה למוצב בנחל עוז והרגו 5 לוחמים.

כמו כן היום הגיעה לרצועת עזה משלחת ביטחונית מצרית ונפגשה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ומנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינית המשלחת עזבה דרך מעבר בית חנון בצפון הרצועה לאחר פגישה שארכה במשך חמש שעות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" דיווחה כי בפגישה דנו במספר נושאים חשובים. בראש המשלחת הביטחונית המצרית, עמד בכיר בשירות המודיעין הכללי המצרי סא"ל סאמח נביל וחברו תא"ל עבדול האדי פרג'. המשלחת דנה בנוגע לפיוס שנחתם בין חמאס ופתח בקהיר ב -12 באוקטובר, 2017.

גורם רשמי בחמאס אמר לפני מספר ימים כי "הפיוס אינו מיושם ואינו יכול להמשיך עוד, בייחוד אחר פעולותיו של הנשיא מחמוד עבאס". הוא הוסיף כי "החמאס הציע את כל מה שיש לו כדי שהפיוס יצליח אבל לצערי בלי שאבו מאזן יישם את ההסכם של שנחתם בקהיר לא יקרה דבר. לא ניתן יותר להמשיך בהתפייסות ובאופן שעבאס רוצה, יש צורך ליישם את ההסכם במלואו ובהתאם למה שנחתם בין הצדדים".

כזכור, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הטיל לפני כמה שבועות על רצועת עזה צעדי ענישה חדשים בעקבות הפצצת שיירת ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה שלא נפגע בתקרית והאשים את חמאס שהיא האחראית המלאה לאירוע. בין הצעדים שהטיל לאחרונה נגד רצועת עזה, הפחתת הספקת החשמל וניכוי של 30-50 אחוזים משכר עובדי הרשות.

ראש הממשלה, ראמי חמדאללה, וראש המודיעין, מאג'ד פרג ', היו יעד לניסיון ההתנקשות ב -13 במארס בעזה, הפת"ח האשים את חמאס בניסיון ההתנקשות, אשר הכחיש בתוקף, ומשרד הפנים בעזה חשף מאוחר יותר את הפרטים.

רצועת עזה בה חיים למעלה משני מיליון בני אדם, סובלת מתנאי מחייה קשים, לטענת הפלסטינים בשל המצור הישראלי שנמשך כמעט 12 שנים וכעת עוד יותר לאחר הסנקציות שהטיל על תושבי עזה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כבר כמעט שנה.

מקורות ביטחוניים אמרו כי בין היתר העבירה המשלחת מסר לחמאס מישראל לפיה לא תסכים את המשך קיום ההפגנות לאורך הגדר וכי הצבא הישראלי יחריף את תגובתו. גם בתקיפה בעומק רצועת עזה וגם בניסיון חיסול של בכירים בארגון חמאס שמסיתים ומתסיסים את האווירה ברחובות.

Back to top button