חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

המחבל שנהרג, חבר בחולייה שביצעה את הפיגוע בנחל עוז במבצע צוק איתן

המחבל, מוחמד חג'אילה בן 31 תושב שכונת סאג'עיה פעיל בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס שחוסל ביום חמישי האחרון, היה חבר בחולייה שביצעה את הפיגוע בנחל עוז במהלך מבצע צוק איתן.

החולייה שיצאה ממנהרה לתוך שטח ישראל ביום ה-23 ב'מבצע צוק איתן' בחודש יולי בשנת 2014 חדרה לעמדת צה"ל בנחל עוז, ביצעה ירי לעבר הלוחמים במקום ואף גנבה את נשקו של אחד מהלוחמים. בוצע ניסיון לחטוף את גופתו של אחד הלוחמים אך הכוח השיב באש והפעולה לא צלחה. אחד המחבלים נהרג והשאר נמלטו בחזרה לרצועת עזה.

בפיגוע נהרגו חמישה לוחמים, סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים, סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים, סמל ארז שגיא, בן 19 מקרית אתא, סמל דור דרעי, בן 18 מירושלים וסמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה, יהי זכרם ברוך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המחבל כאמור נהרג ביום חמישי האחרון לאחר שביצע ירי מקלעים לעבר כלי טיס של חיל האוויר בשעה שהיה בפעילות, בתגובה למטען שהונח בחסות הפרות הסדר האלימות ברצועה, והופעל נגד כלי הנדסי של צה"ל. הפלסטינים דיווחו כי המחבל הוא מוחמד חג'אילה ומחבל נוסף נפצע קשה בתקיפה.

המחבל ביום הפיגוע בנחל עוז

היום נהרגו ארבעה מחבלים, פעילי גדודי אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. על פי דיווח בכלי התקשורת בעזה נמסר תחילה כי הארבעה נהרגו כתוצאה מתקיפת צה"ל ברפיח, אך דובר צה"ל הכחיש כי בוצע ירי ועד מהרה התברר, וגם בכלי התקשורת בעזה עדכנו, כי הם נהרגו בשעה שנסעו ברכב מסוג "טוקטוק" שהוביל צמיגים. בפלוגת אל-קודס הודיעו כי ארבעת פעילי הארגון נהרגו במהלך "מילוי תפקידם" ממזרח לרפיח. המחבלים שנהרגו הם: מעאיד סאלח אל חמיידה, אמג'ד חוסני אלקטרוס, הישאם מוחמד עבד אל-עאל ומוחמד אל-קרנאווי.

על פי הדיווח של הארגון, הישאם מוחמד עבד אל-עאל שנהרג היה מפקד שטח בפלוגות אל-קודס. נסיבות הפיצוץ טרם פורטו אך ייתכן שנהרגו בעת שהעבירו אמל"ח, מטען חבלה או רקטה. גופותיהם פונו לבית חולים בדרום הרצועה.

המחבלים מגדודי אל קודס שנהרגו

רכב ה"טוקטוק" בו נסעו המחבלים שנהרגו

רכב ה"טוקטוק" בו נסעו המחבלים שנהרגו
רכב ה"טוקטוק" בו נסעו המחבלים שנהרגו

Back to top button