חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

כוח צה"ל חשף מנהרת טרור של חמאס בצפון הרצועה

כוח צה"ל חשף במהלך הימים האחרונים מנהרה התקפית של חמאס שחצתה לשטח ישראל מול ג'באליה בחלק הצפוני של עזה. (המנהרה הראשונה שמתגלה בחטיבה הצפונית מאז צוק איתן, עד עתה הכל היה בחטיבה הדרומית). מאז התגלתה המנהרה פעלו בשטח כוחות רבים ואטמו את פיר המנהרה. המנהרה הושמדה קילומטרים לתוך הרצועה ומחוברת לרשת מנהרות ברצועה לכן זה הישג גדול מאוד שהסב נזק לפרויקט המנהרות בעזה. השמדנו קילומטרים של מנהור באדמת עזה. במקביל ממשיך להיבנות המכשול, עומדים סביב הקילומטר התשיעי מתוך 66 קילומטר.

בצה"ל אומרים כי זו המנהרה החמישית במספר שהושמדה לאחרונה. המנהרה נבנתה קילומטרים לתוך עזה ובצה"ל מעריכים כי היא פתח לרשת מנהרות ברצועה. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אומר כי "מדובר בהישג גדול מאוד שלא פגע רק בתוואי המנהרה הקונקרטי שחדר לשטחנו, אלא גם בתשתיות האיכותיות שלה בתוך הרצועה. פנינו אינן להסלמה, אין לנו שום רצון להידרדרות, אך לא נאפשר להפוך את מרחב הגדר למרחב אלים ואת הפרת ריבונות ישראל מעל ומתחת לקרקע. אך עם זאת אנו ערוכים לתרחישים רבים. המפקדים נמצאים מלפנים, מתוך כוונה ברורה לא לאפשר התדרדרות ולעשות הכל כדי שיום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל יהיה הכי שקט שאפשר".

דובר צה״ל תת אלוף רונן מנליס אמר כי "יש ניסיון של חמאס להפוך את מרחב הגדר למרחב טרור. בסוף השבוע האחרון ראינו שימוש במטעני צינור ובקתבים וניסיון להוציא פיגועים. 4 פעילי גאפ נהרגו בדרך להפגנה ב״תאונת עבודה״. ניתן ללמוד מכך שכוונתם הייתה לבצע פעילות טרור כי הם היו חמושים וכך הם גם נהרגו בגלל תקלה. המנהרה שלה נמצאת סמוך לאיזור ההפגנות ופתח היציאה שלה סמוך לגדר. תרחיש הייחוס שלנו והרעיון למנוע פגיעה בגדר נועד גם להרחיק את איומי הטרור וגם לא לאפשר להם להשתמש בתשתיות טרור כמו מנהרות. אם היו חודרים מהגדר יכלו להשתמש במנהרה. המנהרה נמצאת מספר מטרים בשטח ישראל אך היא עמוק בתוך הרצועה. זה רק מראה את הציניות של חמאס שמשקיע את הכסף במנהרות ותשתיות טרור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button