איראןחדשות חוץמבזקים

בכיר בצה"ל לניו יורק טיימס: "תקפנו מטרות איראניות בסוריה"

באתר ה"ניו יורק טיימס" צוטט היום (שני) מקור צבאי בכיר בישראל שהודה בפני הפרשן של העיתון האמריקני, תומס פרידמן כי ישראל היא זו שתקפה את בסיס חיל האוויר הסורי T4 בשבוע שעבר, בו נהרגו 14 בני אדם וביניהם 7 איראניים. על פי הדיווח המקור אמר כי "זו הייתה הפעם הראשונה שתקפו מטרות איראניות חיות – הן מתקנים והן אנשים".

הדברים היום מתפרסמים בניו יורק טיימס לאחר שצה"ל חשף אמש כי המל"ט שחדר לישראל ב-10 בפברואר ויורט על ידי מסוק אפאצ'י ישראלי היה חמוש ובדרכו לבצע פיגוע בישראל. הפרשן מסביר כי למעשה זה האירוע שממנו החלו להתגלגל האירועים באופן ישיר בין ישראל לאיראן. האירוע בו חדר המל"ט לשטח ישראל היה למעשה הפעם הראשונה שאיראן מבצעת פעולה עוינת באופן ישיר כלפי ישראל ולא בעזרת צד שלישי כפי שנהגה לעשות עד היום (בסיוע חיזבאללה וחמאס).

הבסיס בסוריה שהותקף היה בשימוש האיראניים ונחשב לבסיס המל"טים, ממנו גם שוגר אותו מל"ט חמוש לעבר ישראל. הבכיר שנהרג בתקיפה, מהדי דהאקן היה מי שהוביל את כל מערך המל"טים בסוריה והיה הדרג הבכיר (קולונל) שחוסל במתקפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום אמר דובר שר החוץ האירני, בהארם קאסמי כי איראן תגיב לתקיפה הישראלית במוקדם או במאוחר וציין כי טרם התקבלה ההחלטה באיזה אופן הם יגיבו. בצה"ל הכוננות נשמרת מאז התקיפה המיוחסת לישראל ובעקבות האיומים הנשמעים.

הבסיס T4 שהותקף בסוריה וההרס במקום לאחר התקיפה
הבסיס T4 שהותקף בסוריה (צילום: דובר צה"ל)
לוויות האיראניים שנהרגו בתקיפה בבסיס T4 הסורי

Back to top button