איראןחדשות חוץמבזקים

איראן: אפליקציות וואטסאפ וטלגרם נאסרו לשימוש בבתי הספר

משרד החינוך באיראן פרסם אמש (ראשון) הודעת אזהרה לכלל בתי הספר במדינה בו אסר על התלמידים להשתמש ברשתות תקשורת חברתיות זרות בבתי הספר ובמיוחד בתוכנות המסרים הנועדות לשיתוף מידע טלגרם וואטסאפ. על פי המידע שבידי הרשויות באיראן אפליקציית טלגרם היא הפופולרית ביותר ונמצאת בשימוש על ידי יותר מ 40 מיליון איראנים. בהודעה ציינו כי ניתן להשתמש אך ורק ברשתות החברתיות המקומיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אינסטגרם גם נחשבת יחסית לרשת פופולרית באיראן שמטרתה בעיקר לתקשר ישירות עם לקוחות. פייסבוק וטוויטר חסומים באיראן אך נגישים באמצעות רשת וירטואלית פרטית (VPN).

במהלך גל המחאות במדינה שהתחוללו בעשרות ערים בתחילת השנה, אסרו השלטונות באיראן באופן זמני את השימוש ב"טלגרם" וזאת לאחר שהאשימו את האפליקציה כי היא שמאפשרת לקבוצות קיצוניות זרות להלהיט את היצרים ולהתסיס את המפגינים.

מאז, ביקשו הרשויות לפתח רשתות חברתיות איראניות מקומיות והגביל את השימוש בפלטפורמות זרות.

על פי סוכנות הידיעות הרשמית במדינה אירנ"א, שר התקשורת האיראני מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי הבטיח כי הרשתות האיראניות יהיו מוגנות ושליחת ההודעות תהיה מוצפנת מאחד לשני כמו בפלטפורמות הזרות. "לא קוראים שום הודעה ולא מועבר שום מידע אישי לאף אחד" אמר השר בפרלמנט האיראני.

בהצהרה שפרסם לאחרונה המנהיג העליון של איראן, האיתוללה עלי חמינאי נכתב כי "הממשלה מבטיחה את הביטחון והפרטיות של האנשים המשתמשים באינטרנט והוסיף כי חדירה לפרטיות הינה איסור מבחינה דתית".

במשרד התקשורת האיראני ממשיכים לעודד אנשים לעשות שימוש ברשתות החברתיות החדשות שפותחו באיראן וציינו כי ימשיכו לפעול בכדי להסיר את שאר הרשתות הזרות כמו הטלגרם.

שר התקשורת האיראני מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי (קרדיט: EPA)

Back to top button