העולם הערבימבזקיםסוריה

מי תקף הלילה בסוריה? הפנטגון מכחיש, בצה"ל שותקים

הלילה (שלישי) דיווחה הטלוויזיה הממלכתית בסוריה כי מערכות ההגנה האוויריות יירטו שישה טילים שנורו לעבר בסיס חיל האוויר א-שעיראת במחוז חומס ושלושה טילים נוספים שנורו לעבר שדה התעופה הצבאי א-דמיר שבפרברי דמשק. בארצות הברית מיהרו להכחיש את הדיווחים וטענו כי לא הייתה הלילה פעילות צבאית של הצבא האמריקני באזור. בצה"ל אמרו כי אינם מתייחסים לדיווחים זרים.

באתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" דווח לפני זמן קצר כי הטילים שיורטו הלילה מעל בסיס חיל האוויר א-שעיראת במחוז חומס ומעל שדה התעופה הצבאי א-דמיר שבפרברי דמשק, נורו ממטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי. עוד דווח כי כל הטילים יורטו מלבד אחד שפגע בשדה התעופה הצבאי א-דמיר.

מקורות בסוריה אומרים כי התקיפה הלילה ממוקדת כנגד המיליציה האיראנית וכי בסיס חיל האוויר א-שעיראת במחוז חומס נחשב לאחד הבסיסים האיראניים הגדולים במדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לציין כי אם אכן מדובר בתקיפה ישראלית, הרי שזו עליית מדרגה נוספת בעימות הישיר של ישראל מול איראן. רק לפני מספר ימים הותקף שדה התעופה הצבאי T4 בתדמור ו-7 איראנים נהרגו, כשאחד מהם בכיר במשמרות המהפכה בדרגת קולונל, מהדי דהקאן. הבכיר היה אחראי על מערך המל"טים האיראנים בסוריה. מאז התקיפה באיראן מאיימים להגיב. אתמול התייחס דובר שר החוץ האיראני בהראם קאסמי לתקיפה בבסיס חיל האוויר הסורי T4 שמיוחסת לישראל ואמר כי "בהחלט תהיה תגובה. אין עדיין תוכנית ואנו שוקלים כיצד להגיב להתקפה הישראלית שנמצאת על סדר היום, אך התגובה תגיע במוקדם או במאוחר".

במקביל, דיווח אמש הפרשן תומס פרידמן מה"ניו יורק טיימס" כי מקור צבאי ישראלי בכיר אמר שישראל היא שתקפה בשדה התעופה הצבאי T4 וציין כי "זו הייתה הפעם הראשונה שתקפו מטרות איראניות חיות – הן מתקנים והן אנשים"

בתוך כך, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי ממשל טראמפ מנסה לגייס מדינות ערביות שישלחו חיילים ומימון שיחליפו את הכוחות האמריקנים הנמצאים בסוריה. על פי הדיווח, אחת המדינות עמה דן הממשל בארה"ב היא מצרים.

בסיס חיל האוויר א-שעיראת במחוז חומס

יירוטים הלילה בשמי סוריה

Back to top button