העולם הערבימבזקיםרצועת עזה

הפלסטינים הציבו שלט בגבול הרצועה "אסירינו בראש ובראשונה"

הפלסטינים הציבו היום (שלישי) שלט בגבול ישראל רצועת עזה עליו נכתב "אסירינו בראש ובראשונה" לצד תמונותיהם של אסירים פלסטינים ביניהם: עאהד תמימי ומרואן ברגותי. אמש קרא מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי לחמאס לשחרר את גופות החללים הישראליים המוחזקים בידיו "חייבים להביא חללים לקבורה ולא לדחות את קבורתם, כך אמר משה, כך ציווה מוחמד" כתב אלוף מרדכי ב"אלמונסק", עמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית.

בשיח התקיים אמש בעמוד הפייסבוק התייחסו תושבי עזה לפוסט שפורסם ביום שישי האחרון (13.4.2018) לעניין הפרובוקציות שחמאס מנסה לייצר עם הצבת ארון ותמונות שני חללי צה"ל והאזרחים הישראלים שמוחזקים ברצועה, במסגרת אירוע הפרות סדר האלימות על הגדר. אלוף מרדכי התייחס לתגובותיהם וכתב כי "מסופר במסורת המוסלמית: עברה לוויה על פני הנביא והוא קם. אמרו לנביא: זהו יהודי. השיב הנביא: האם אינו נפש?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כבוד המת – הבאתו לקבורה"

לפוסט שפרסם מתפ"ש הגיעו תגובות רבות מהצד הפלסטיני, "קראנו את התגובות שלכם בהמשך לפוסט שפרסמנו בשישי האחרון על ניצול חמאס את הפרות הסדר האלימות להצבת ארון ותמונות שני חללי צה"ל והאזרחים הישראלים שמוחזקים ברצועה, והיו ביניכם שאכן הציעו פתרונות מעניינים. כמו שאמרנו לכם, הפתרון קיים – הבחירה בידיכם".

"חשוב לנו להדגיש" כתב אלוף מרדכי והוסיף "אצלנו היהודים, כמו אצלכם המוסלמים, חייבים להביא חללים לקבורה ולא לדחות את קבורתם, כך אמר משה, כך ציווה מוחמד, כפי שמופיע בחדית׳ בו הוא פונה לעלי ומצווה עליו בין שלושת הדברים שאסור לדחות: לוויה – במועדה. יתר על כן, מסופר במסורת המוסלמית: עברה לוויה על פני הנביא והוא קם. אמרו לנביא: זהו יהודי. השיב הנביא: האם אינו נפש? לכן צריך להביא את חללינו לקבורה, ואת גופות הפלסטינים שבידינו לקבורה. כל זמן שלא תעשו זאת עזה לא תהפוך למקום משגשג! כבוד המת – הבאתו לקבורה – הפתרון קיים ובחירה בידיכם"

 

Back to top button