איראןחדשות הארץמבזקים

יום הצבא באיראן: "אף אחד לא צריך לדאוג לכוחה של איראן"

על רקע האיומים הנשמעים מטהראן לגבי תגובה על התקיפה הישראלית לכאורה בבסיס הצבאי T4 בסוריה, נערך היום (רביעי) מצעד לרגל "יום הצבא" באיראן כפי שחל בכל שנה ב-18 באפריל, בו הציג צבא הרפובליקה האסלאמית את יכולותיו, הנשק והציוד הצבאי.

במצעד הוצגו טילים ומערכות הגנה שונות. טילי S-200 , סוללת טילי S-300, משגרים, טנקים, נגמ"שים ותותחים, מערכות שליטה ובקרה ומערכות מכ"ם ובין היתר הוצג גם טיל מתוצרת עצמית "כאמין 2". באיראן ציינו כי מערכת הטילים "כאמין" שהי פרי ידם של המומחים האיראנים נחשבת מבין המערכות המתוחכמות ביותר בעולם, המיועדת ליירט כלי טייס שונים שטסים בגבוה נמוך ובין היתר מלט"ים.

במצעד נשא נשיא איראן חסן רוחאני נאום בו אמר כי "כוחות אגרסיביים מקננים סביבנו, בעלי נוכחות בלתי חוקית ובלתי לגיטימית, מתערבים בענייני האזור נגד כל החוקים הבינלאומיים ומבצעים פעולות תוקפנות על מדינות ללא רשות של האו"ם ונגד אמנת האו"ם והתקנות הבינלאומיות". הוא הוסיף "באזור שכזה, שכוחות גדולים משתמשים בקבוצות טרור ככלי לקידום אי יציבות, אנו זקוקים לכוח מרתיע נגד אותם כוחות. אנו אומרים למדינותינו באזור כי המדיניות שלנו כי שכנות טובה. אנחנו לא מתכוונים לפלוש לשום מדינה והמפקד העליון של הכוחות המזוינים אמר לאחרונה כי יש לנו מדינה גדולה ואומה ואנחנו בכלל לא צריכים אדמות של מדינות אחרות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רוחאני הדגיש כי "אף אחד לא צריך לדאוג לכוחה של איראן, אנו קוראים למעצמות הגדולות להפסיק את סחר הנשק ולמלא את האזור באבק שריפה של מדינות ערב באזור לטובתן. הנשק שלכם אינו יכול להביא עצמאות למדינות האזור ובטח שלא להפחיד אומות גדולות כמו איראן. אנחנו לא מחפשים מתיחות אבל הקוראן לימד אותנו ששלום אפשרי לצד כוח. אנו מגיבים בחיוב לקריאת שלום תוך הסתמכות על הכוח הלגיטימי שלנו. אנו נייצר ונספק כל נשק הדרוש לצבא ולמשמרות המהפכה האסלאמית".

הגרסה המלאה למצעד "יום הצבא הלאומי" באיראן

Back to top button