חדשות חוץמבזקים

שר החוץ הרוסי: לפני התקיפה בסוריה שרטטנו לארה"ב "קווים אדומים"

מוסקבה טוענת כי היא שרטטה "קווים אדומים" לגורמים בארצות הברית לפני התקיפה בסוריה בסוף השבוע שעבר. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ציין כי גורמים רשמיים בוושינגטון עמדו בקשר ישיר עם רוסיה לפני התקיפה בסוריה שבוצעה ע"י ארה"ב, צרפת ובריטניה.

לברוב אמר, "היו מגעים בין הצבאות, בין הגנרלים ונציגנו לבין הנהגת הקואליציה. הם קיבלו מאיתנו מידע בנוגע ל"קווים האדומים" ועל פי התוצאות הם לא חצו את הקווים האדומים האלה".

מרכז הפיתוח והמחקר ברזה באזור דמשק – לפני ואחרי התקיפה

כ-105 טילים שוגרו לעבר יעדים בסוריה בתגובה לתקיפה הכימית בעיר דומא שאירעה ב-7 באפריל, שבה נהרגו יותר מ-40 בני אדם. הקרמלין איים כי רוסיה תגיב במקרה של תקיפה אמריקנית אך נראה כי הייתה רמה מסוימת של שיתוף פעולה שמנעו את התערבותה. רוסיה בעלת בריתה הגדולה של סוריה מכחישה כי התרחשה התקפה כימית כפי שטענו מדינות המערב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לברוב הוסיף כי בעקבות התקיפה האווירית בסוריה, רוסיה אינה מרגישה יותר חובה מוסרית ואינה רואה חסמים להעביר לידי המשטר הסורי מערכת טילי קרקע-אוויר מסוג S-300. "הבטחנו לפני כ-10 שנים לא לעשות זאת על פי בקשת השותפים שלנו, אך לאחר התקיפה האווירית בסוריה איננו מרגישים יותר חובה מוסרית שלא לעשות כן. שקלנו את הטענות כי זה עלול לדרדר את המצב, למרות שמדובר בהגנה בלבד, עכשיו כבר אין לנו מחויבות מוסרית".

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב – צילום: AP

מומחים צבאיים אומרים כי מערכת טילי קרקע-אוויר מסוג S-300 תעצים את יכולתה של רוסיה לשלוט במרחב האווירי בסוריה. ברוסיה עלה אף החשש כי ישראל תפעל להשמיד מערכות כאלה שיועברו לסורים.

סוכנות הידיעות הממשלתית הרוסית RIA דיווחה גם כי לברוב משוכנע כי ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ לא יאפשרו עימות מזוין בין המדינות. "אני בטוח ב- 100% הנשיא פוטין וגם נשיא ארה"ב טראמפ לא יאפשרו לדבר כזה לקרות."

על פי משרד החוץ הרוסי, הנשיא דונלד טראמפ הזמין את עמיתו הרוסי במהלך שיחת טלפון, ואמר שהוא ישמח לראות את פוטין בבית הלבן.

Back to top button