חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

הרוג שני ברצועת עזה, "האדמה הזו שלנו, תחזרו מאיפה שבאתם"

דובר משרד הבריאות בעזה, ד"ר אשרף אל-קודרה אמר לפני זמן קצר כי במהלך העימותים היום בגבול, במזרח רצועת עזה נהרגו שניים, אחמד אבו עקל בן 25 ואחד עתאמנה בן 24, ולפחות 40 נפצעו, בהם נפגעים משאיפת גז מדמיע.

העימותים בין כוחות צה"ל למפגינים בגבול הרצועה נמשכים וכך גם הניסיונות להצית שטחים בתוך שטח מדינת ישראל על ידי שליחת עפיפוני תבערה. צה"ל פיזר הבוקר כרוזים מעל רצועת עזה בו הזהיר את התושבים שלא ייקחו חלק בהפגנות ולא יגיעו אל גבול הרצועה. ייתכן מאוד שהכרוזים נענו על ידי רבים ברצועת ואכן נראה שכמות התושבים ברצועה שמגיעים אל הגבול פחתה באופן משמעותי משבועות קודמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, כוח צה"ל דיווח על פיצוץ בסמוך אליו במרחב חאן יונס, בתגובה ביצע צה"ל ירי מסיבי של רימוני גז מדמיע ולא נרשמו אירועים חריגים. ייתכן ומדובר ברימון או מטען נוסף שנזרק.

הפלסטינים מגיבים לכרוזים ומפרסמים סרטון בו הם מאיימים "האדמה הזו שלנו, תחזרו מאיפה שבאתם לפני שנשרוף אתכם", צפו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר היום בגבול הרצועה ואמר: "אנחנו מנהלים פה קרב עיקש וזה כבר השבוע הרביעי, שבת רביעית. באמת עם כל הגיבוי של צה"ל, של הרמטכ"ל, של ראש אמ"ץ, יודעים להבין בצד השני שיש פה צבא נחוש, מיומן, שמאחוריו יש עם נחוש שמגבה את הצבא וגם כאן יש תושבי עוטף עזה נחושים שמוכנים לתת את כל אורך הנשימה לצבא ואת השילוב הזה אי אפשר לנצח. חבל להם על הזמן, חבל להם על בזבוז המאמץ. אני מצפה שתושבי עזה ייקחו את גורלם בידם ושלא חמאס יוליך אותם שולל."

ליברמן הוסיף כי "מה שראינו ב-4 השבועות האלה שבכל שבוע יש פחות ופחות אנשים מצד אחד, ומצד שני יש הרבה יותר פעולות טרור, הרבה פח"ע, אני מניח שלקראת הערב צה"ל יפרסם את כל הנתונים אבל יש יותר ויותר פח"ע ואנחנו יודעים להסתדר גם עם הפגנות אלימות, גם עם פעולות חבלה וגם עם איומים ומי שמאיים בסופו של דבר יפסיד."

ליברמן התייחס לתופעה החדשה של עפיפוני התבערה ואמר, "יש פה הרבה טרור ומשתמשים בכל מיני כיסויים למיניהם, גם בעיתונאים, גם באנשי הסהר האדום בכל מיני ניסיונות, אבל מה שרואים בוודאות, עכשיו הסתכלנו במשקפת וראינו את האנשים שנמצאים בחזית, חלקם כבר זוהו כפעילי חמאס, כפעילי ג'יהאד, מה שטוב לראות זה שהציבור פחות ופחות נענה לקריאת חמאס ואתה רואה פשוט פעילים מקבלי משכורת שבאים על אזרחי אבל מתחת לבגדים האזרחיים יש נשק והכוונה היא כוונת טרור, חבלה וכך הלאה. אני מסתכל על העובדות, גם על כמות האנשים שמגיעים לכאן, אנחנו עוקבים אחרי הרשתות החברתיות ואחרי התקשורת בערבית הפנית עזתית, אני חושב שהמסר כן מחלחל וברור שאנשים פחות ופחות מתלהבים לנוכח הנחישות שלנו להגיע לכאן, ומכל אלו שמגיעים 90% הם מקבלי שכר מחמאס והמשפחות שלהם שפשוט מכריחים אותם להגיע לכאן ולא באמת תושב מן השורה."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button