העולם הערבימבזקיםרצועת עזה

עזה: 4 הרוגים ו-729 פצועים, תמונתו של בן 15 שנהרג מעוררת סערה

משרד הבריאות ברצועה דיווח הערב (שישי) כי מספר ההרוגים היום בהפגנות בגבול רצועת עזה עלה ל-4 ומספר הפצועים הגיע ל-729 פלסטינים, 305 מכלל הפצועים פונו לטיפול בבתי החולים ברצועת ו- 424 טופלו בנקודות רפואיות בשטח ההפגנות.

על פי הדיווח בין ההרוגים נער כבן 15. התמונה של הנער מתפרסמת בשעה האחרונה ברשתות החברתיות תחת הכותרת "ישראל הורגת ילדים" ומעוררת סערה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אחמד טיבי היה הראשון מחברי הכנסת להגיב וצייץ בעמוד הטוויטר שלו לצד פרסום התמונה של הנער "גם לצלף הנפשע (אבל המוסרי ביותר בעולם) שרצח את הנער מוחמד אברהים איוב בן ה-15 מגיע צל"ש?"

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב התייחס אף הוא להרג הנער בן ה-15 וכתב בעמוד הטוויטר שלו, "זה יוצא מן הכלל לירות על ילדים! איך ההרג של ילד בעזה יסייע לשלום? זה לא! זה רק מלבה יותר את הכעס ומייצר עוד הרג. ילדים חייבים להיות מוגנים מפני אלימות, לא להיות חשופים לזה ולא להיהרג! יש לחקור את האירוע הטרגי הזה!"

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב (מתוך טוויטר)

במהלך כל היום נרשמו עימותים אלימים לאורך גבול הרצועה שכללו, יידוי אבנים, מטענים מאולתרים, הבערת צמיגים, פגיעה מכוונת במכשול הביטחוני ושליחת עפיפוני תבערה לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי הפרות הסדר התקיימו בחמישה מוקדים שונים לאורך הרצועה, בהן השתתפו כ-5,000 פלסטינים.

על אף שמשבוע לשבוע אנו רואים פחות מפגינים משבועות קודמים, אירועי האלימות נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל דווקא עולים מדרגה. במהלך היום נרשמו עשרות אירועים של ניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל, באמצעות יידוי אבנים בעזרת רוגטקות, שליחת עפיפונים עם חומרי תבערה שונים. עפיפון כזה נחת בשדה פתוח בבארי וגרם לשריפה, אחר נחת בחצר בית פרטי בנחל עוז ולמרבה המזל לא גרם לנפגעים.

יש לציין כי צה"ל החל את היום בהטלת כרוזים על רצועת עזה בהם הזהיר את המפגינים מהתקרבות לגדר, מניסיון פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור. בהפרות הסדר האלימות בשבועות האחרונים נעשה שימוש באזרחים לכיסוי פעולות טרור כנגד תשתיות הביטחון של ישראל וכוחות צה"ל. "צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול כל מי שמבקש לפגוע בביטחון ישראל." אמרו בצה"ל.

בכרוזים שהוטלו נכתב, "אל תושבי עזה. הינכם משתתפים בהפרות סדר אלימות. חמאס מנצלת אתכם לביצוע פעילות טרור. צה"ל מוכן לכל תרחיש. הימנעו מהתקרבות לגדר ופגיעה בה. הימנעו משימוש בנשק וביצוע פעולות אלימות כנגד כוחות הביטחון הישראליים ואזרחי ישראל. התרחקו מגורמי טרור ומגורמים שמקדמים הפרות סדר ואלימות. צה"ל יפעל כנגד כל ניסיון לפגוע במכשול ובמרכיביו ובכל ציוד צבאי אחר. חמאס משתמשת בכם לקידום האינטרסים התנועתיים שלה. אל תצייתו להוראות חמאס אשר מסכנות את חייכם. אפשר גם אחרת- עתידכם בידכם. מפקדת צה"ל"

בעזה וגם פעילי שמאל קיצוני המתנגדים לפעילות צה"ל בהפגנות, דואגים להדגיש כי מדובר בהפגנה לגיטימית וב"פעילי שלום" שזכותם למחות על המצור והמצב המדרדר ברצועה. יש להדגיש כי מבחינת צה"ל וגם לבכירים בדרג המדיני אין שום כוונה למנוע מאותם מפגינים למחות ואכן מדובר בזכותם המלאה. מיותר לציין כי אם ההפגנה הייתה נערכת ללא זריקת אבנים, הנחת מטעני חבלה על הגדר, פגיעה בגדר הביטחון ושליחת עפיפוני תבערה שכל אמצעים אלה מטרתם אחת! והיא פגיעה בחיילי צה"ל ובאזרחי ישראל, הרי ברור לכולם כי ההפגנה הייתה מתקיימת ללא כדור אחד שנורה לעבר המפגינים.

כך נראתה היום "הפגנת פעילי השלום" בגבול רצועת עזה

(צילומים: מקורות ערביים / טוויטר / פייסבוק / רשתות חברתיות)

Back to top button