צרכנות

איך דיור מוגן משפיע על חיי הקשיש?

קשישים רבים המגיעים לגיל מסוים בו הם חוששים להיות לבד בבית והילדים לרוב כבר ממילא הקימו משפחה או גרים לבד, שואלים את עצמם האם כדאי להם לעבור לדיור מוגן או להישאר בבית המוכר והאהוב. מחד, קיימים כל היתרונות של הדיור המוגן הכוללים שירותים מותאמים, חיי חברה וכד' ומאידך, קיים החשש לגבי הצלחת ההתאקלמות מחדש בדירה וסביבה שונה מזו שהכירו שנים רבות. במאמר הבא, ננסה להפיג את אותם חששות ולהעניק מידע חיוני אודות החיים בדיור מוגן.

 

התאקלמות

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקושי במעבר דירה לסביבה חדשה הוא מטבע הדברים לא תמיד פשוט עבור הקשיש, אולם בכל הקשור לדיור המוגן, יש לזכור שמדובר במתחם שלם המותאם כולו לגיל השלישי. בין אם מדובר בדירה המאובזרת כראוי, המקלחת והשירותים המותאמים ושאר השירותים הניתנים במתחם, כגון מרפאה, חוגים ועוד, יבטיחו את התאקלמות הקשיש במהרה.

 

חיי חברה פעילים

אחת הסיבות השכיחות ביותר לתופעת דיכאון ודכדוך אצל אנשי הגיל השלישי הוא המחסור בחיי חברה. עבור חלק מהקשישים, ההליכה השגרתית לגינה שנראית כל כך טריוויאלית, או הירידה במדרגות הבניין יכולים להיות קשים ולכן קשישים רבים נמנעים מלצאת מהבית והופכים תלויים כמעט לחלוטין בביקורי בני משפחותיהם.

אולם, חלק מן ההתאמות כאמור שקיימות בדיור המוגן, עבור בני הגיל השלישי, הן הפעילויות עצמן שנעשות במתחם עצמו. קשיש שירצה לצאת מן המתחם יוכל כמובן, אולם צוות הדיור המוגן דואג כל העת לפעילויות מהנות שייעשו דווקא בתוך המתחם, כדי להקל על הדיירים שמתקשים לצאת לבדם. בנוסף, אותן פעילויות מעודדות קשרים חברתיים בין הדיירים ולכן לעיתים קרובות ניתן למצוא קשרים רומנטיים, חברויות וכד' הנוצרים בין הדיירים כתוצאה מהמפגשים התכופים.

 

עידוד עצמאות

אחד היתרונות הגדולים ביותר של הדיור המוגן הוא עידוד עצמאותם של הקשישים המתגוררים במתחם. מעבר לחוגי הפעילות הגופנית שנועדו לשמור על גופם של הקשישים ועם כושרם הגופני, עצם העובדה כי ניתנת להם אפשרות בחירה בין פעילויות רבות, מעודדת את נפש האדם ומסייעת להם תחושת "נורמאליות" שלצערנו חומקת מקשישים רבים כתוצאה מחוסר יכולת עשיית הפעולות הבסיסיות כמו בעבר.

 

כבוד והערכה

לצד שלל היתרונות שהזכרנו בפסקאות הקודמות, חשוב לציין יתרון אחד ומשמעותי לא פחות מהם והוא תחושת הכבוד וההערכה הניתנת לקשישי באופן יומיומי. צוות העובדים בדיור המוגן נבחר בקפידה בייחוד כדי להקל על חיי הקשישים ולהעניק להם תחושה נעימה ככל הניתן.

 

לסיכום, המעבר לדיור מוגן יכול לשפר משמעותית את חייו של הקשיש ולהעניק לו תחושת ביטחון אישי, לעורר מחדש את חיי החברה ולעודד אותו לבלות את ימיו בשלל פעילויות מגוונות ומעשירות הנעשות במקום. אין ספק, כי עבור קשישים מדובר באפשרות המועדפת.

Back to top button