איראןחדשות חוץמבזקים

זריף מזהיר: "נחדש את העשרת האורניום אם ארה"ב תיסוג מהסכם הגרעין"

לאחר שנשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי ארצו תגיב באופן בלתי צפוי אם ארצות הברית תיסוג מעסקת הגרעין, אומר היום (ראשון) שר החוץ האיראני מוחמד זריף כי אם זה יקרה איראן תחדש את העשרת האורניום במרץ. הוא הוסיף כי "ארה"ב נמצאת תחנת הנהגה שמדאיגה את העם האמריקני ואת כל העולם"

רוחני הדגיש כי ממשלת איראן נקטה בכל האמצעים הדרושים במהלך כל החודשים תחת הסכם הגרעין ואף הוציאה הודעה לארגון לאנרגיה אטומית שתהיה מוכנה לבלתי צפוי, הוא ציין כי העם האיראני ישלים עם כל החלטה מדינית של טהראן תהא אשר תהא החלטת ארצות הברית. שר החוץ האיראני, זריף הזהיר כי בנוסף להעשרת האורניום ישנם "צעדים נוספים" שיינקטו בהם אם ארצות הברית תחליט לסגת מהסכם הגרעין. בראיון שהעניק לעיתונאים בניו יורק הדגיש כי ארצו אינה מעוניינת לייצר פצצה גרעינית.

זריף מזהיר: "נחדש את העשרת האורניום במרץ אם וושינגטון תיסוג מהסכם הגרעין"

בראיון שהעניק זריף לכתבת CBS, מרגרט ברנן, גינה הדיפלומט הבכיר את הניסיונות האמריקנים להבטיח את שחרורם של אזרחי ארה"ב בטהראן ואמר כי "הדרישות האמריקניות פוגעות בדיאלוג האמיתי. ארצות הברית צריכה לכבד את מעמדה של מדינה ריבונית אחרת. אם גישה זו של ארצות הברית תשנה אז ארצות הברית תרגיש בהבדל שיוביל לשינוי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חמישה אמריקנים נמצאים במעצר על ידי השלטונות באיראן, כולל המעצר השנוי במחלוקת של באקר נמאזי בעל אזרחות כפולה אמריקנית-איראנית, שמצבו הבריאותי לא טוב. כמה מבני המשפחה של העצורים דרשו מממשלת טראמפ לפעול באופן ישיר מול הממשלה האיראנית על מנת לשחררם. ב- 2016 שחררה איראן ארבעה אמריקנים בעסקת חילופי אסירים במהלכה שוחררו 7 איראנים שהוחזקו בארצות הברית. מהלך שבזמנו, רפובליקנים רבים גינו את חילופי האסירים כחלק מהמשא ומתן שהתנהל על ידי ממשל אובמה.

Back to top button