העולם הערביחדשות חוץמבזקים

אלה החשודים בחיסולו של המהנדס הפלסטיני במלזיה

משטרת מלזיה פרסמה הלילה (שני) תמונות ממוחשבות של שני גברים שלדבריה הם החשודים בביצוע ההתנקשות במהנדס הפלסטיני ד"ר פאדי אל-בטש, בן ה-35 ביום שבת סמוך לשעה 06:00 בבוקר (שעון מקומי) כשהיה בדרכו לתפילה במסגד בקואלה לומפור הסמוך לביתו.

על פי הדיווח של המשטרה הקלסתרונים של החשודים הורכבו על סמך מידע שהועבר לידיהם מעדי ראייה שהגיעו לסייע בחקירת המשטרה ומניתוח תיעוד מצלמות במעגל סגור שתיעדו את השניים ממתינים במשך כ-20 דקות ליציאתו של אל-בטש מדירתו. המשטרה ציינה כי הקימה צוות חקירה מיוחד ובסיוע גורמים בינלאומיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפקח הכללי של המשטרה, מוחמד פוזי הארון אמר לכתבים כי "בנתיחה שלאחר המוות, נמצאו בגופתו של המהנדס 14 קליעים אשר הועברו לבדיקה של מומחי נשק על מנת ללמוד על זהות הרוצחים. המומחים שלנו בנו את הקלסתרונים על סמך מידע מעדי ראייה שהתקבל, אך איננו יכולים לחשוף פרטים אודות אלה שדיברו איתנו." הוא פירט כי על פי המידע שהתקבל "המשטרה סבורה כי מדובר בשני חשודים בעלי חזות אירופית או מזרח תיכונית שהגיעו לזירה רכובים על אופנועים מסוג BMW GS ו- קוואסאקי ורסיס (Kawasaki Versys). השניים בעלי גוף חסון, גובהם כ- 180 ס"מ וצבע עורם בהיר".

צילום: Bernama

ד"ר פאדי אל-בטש היה מהנדס חשמל מצטיין שהתגורר עם אשתו וילדיו ב-10 שנים האחרונות בקואלה לומפור במלזיה. בחמאס ציינו מיד לאחר חיסולו כי היה שייך לארגון והאשימו את המוסד הישראלי שהוא האחראי לחיסולו אך בישראל מכחישים בתוקף קשר לאירוע. אמש אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן כי איש לא מצטער על מותו אך לא ישראל היא שעומדת מאחורי חיסולו. השר הוסיף כי הסכסוכים בין הפלגים השונים ידועים וידוע שבכל חיסול שמגיע על רקע סכסוך פנימי כזה נוהגים להאשים את ישראל.

התמונות כאמור של החשודים בחיסולו של ד"ר פאדי אל-בטש הופצו בכלי התקשורת ובמעברי הגבול בניסיון לאתר אותם בטרם יצליחו להימלט מהמדינה.

צילום: (משטרת מלזיה)

Back to top button