חדשות הארץמבזקים

רשויות האכיפה בדרום עובדות לפי מדדי הוויראליות של הסרטונים?

בתנועת רגבים בירכו היום (שלישי) על הצהרת השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, על גיבוש צעדים חסרי תקדים להגברת אכיפת החוק במגזר הבדואי ואמרו כי "סרטוני הירי וההתפרעות בכבישי הדרום אותם הפצנו ברשתות החברתיות, עורר רעש רב וקיבל התייחסות נרחבת בתקשורת ואצל הפוליטיקאים. זה משמח ומעודד אבל למען האמת זה בעיקר מדאיג".

מאיר דויטש, מנהל מחלקת מדיניות ברגבים אומר כי "מול הסרטון הזה שזכה להתייחסות רק בזכות התיעוד, יש אלפי אירועים דומים שלא מטופלים, ממש כמו תופעת הגמלים המשוטטים שכנגדה אנו מתריעים כקול קורא במדבר במשך שנים ארוכות, שעולה לכותרות רק כאשר יש הרוגים ופצועים".

"אם רשויות האכיפה בדרום עובדות לפי מדדי הוויראליות של הסרטונים, מדובר בהתנהלות מסוכנת שתמשיך את מצב האנרכיה בדרום. כמו בכל מקום בארץ, השטח העצום של מרחב הדרום דורש אכיפה יומיומית ונחרצת. כזו הכוללת החרמת נשקים, אכיפה על נהיגה שלא כחוק, סימון בע"ח מסכני חיים וכמובן פעולות נרחבות כנגד אלימות לכל סוגיה", מוסיף דויטש. "אנו מקווים כי דבריו של השר ארדן על צעדים חסרי תקדים מול הפשיעה במגזר הבדואי אכן יצאו לפועל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאור קריאות ראשי המגזר הערבי כי הם מעודדים את פעולת המשטרה לאסוף נשק בלתי חוקי מזכירים ברגבים, כי לאחרונה הסתיים בכשלון נחרץ, מבצע ארצי לאיסוף מרצון של נשק בלתי חוקי במגזר הערבי, שבמסגרתו הוחזרו 14 אקדחים בלבד. "התוצאות הללו מדברות בעד עצמן. ראשי המגזר הערבי מלינים בצדק כי עבריינות פנימית בתוך המגזר לא מקבלת תשומת לב ציבורית דומה. לשם שינוי אמיתי עליהם לנקוט בפעולות ממשיות בתוך המגזר, ולא להסתפק במס שפתיים".

Back to top button