איראןחדשות חוץמבזקים

טראמפ מזהיר: אם איראן תחדש את העשרת האורניום יהיו לה "בעיות גדולות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש היום (שלישי) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בבית הלבן ובין היתר דנו השניים בהסכם הגרעין האיראני. טראמפ אמר כי ההסכם הקיים הוא "אסון ומטורף. לא היה צריך לחתום עליו". הוא הזהיר את איראן מפני "בעיות גדולות" אם תחדש את תוכנית הגרעין שהיא הסכימה לרסן בהסכם הבינלאומי בשנת 2015.

נשיא ארצות הברית מאיים לסגת מהסכם הגרעין הקיים ונוא צפוי למסור את החלטתו בעניין עד ה-12 במאי. לפני זמן קצר אמר הנשיא טראמפ: "ייתכן שאני והנשיא מקרון נגיע להסכם בנושא איראן בקרוב".

כשנשאל הנשיא על ידי אחד העיתונאים על האפשרות שאיראן תחדש את תוכנית הגרעין שלה אם ארה"ב תיסוג מההסכם אמר טראמפ, "לא לא יהיה להם כל כך קל לחדש את התוכנית. הם לא מתכוונים לחדש שום דבר. אם הם יחליטו לחדש את תוכנית הגרעין יהיו להם בעיות גדולות יותר מאי פעם. ואתה יכול לרשום את זה" אמר טראמפ לעיתונאי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא טראמפ הוסיף "אנחנו לא מתכוונים להתפשר על דברים מסוימים, העסקה עם איראן היא אסון. הם בודקים טילים, מה כל העניין הזה?"

אזהרתו של טראמפ מגיעה יום אחרי שנשיא איראן חסן רוחני איים כי אם ארצות הברית תיסוג מהסכם הגרעין יהיו לכך "השלכות חמורות", כלשונו.

קרדיט: EPA/IAN LANGSDON

רוחני לא פירט על איזה השלכות הוא מדבר אך שר החוץ האיראני מוחמד זריף אמר כי התגובה הסבירה לנסיגה של ארה"ב מההסכם תהיה לחדש את העשרת האורניום – מרכיב מרכזי לייצור פצצות.

על פי ההסכם שנחתם עמה בשנת 2015, טהראן הסכימה לרסן את תוכנית הגרעין שלה בתמורה להקלת הסנקציות הכלכליות.

טראמפ מתלונן מזה זמן רב כי העסקה שנחתמה עם איראן ע"י ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, האיחוד האירופי, גרמניה, צרפת וסין – אינה עיכבה את תמיכתה של איראן בקבוצות מיליטנטיות באזור כמו חיזבאללה.

במהלך הפגישה דיבר הנשיא מקרון בצרפתית ולאחר מכן תורגם לאנגלית ואמר: "העסקה האיראנית היא נושא חשוב, אבל אנחנו חייבים להסתכל עליה במבט רחב הרבה יותר כדי שתכלול את הביטחון באזור כולו."

באותה הזדמנות הודה טראמפ לנשיא מקרון על הצטרפותה לארה"ב ולבריטניה בתחילת החודש לתקיפות האוויריות לאחר ההתקפה הכימית לכאורה בסוריה.

Back to top button