איראןחדשות חוץמבזקים

המודיעין האמריקני עוקב אחר מטוסי מטען מאיראן לסוריה

רשת CNN מדווחת היום (רביעי) כי גורמי מודיעין אמריקניים, עוקבים בדריכות אחר מטוסי מטען שמגיעים מאיראן ונוחתים בסוריה. החשש כי אותם מטוסים מעבירים מערכות נשק לסוריה, לצורך שימוש משטרו של בשאר אל אסד והכוחות האיראניים על אדמת סוריה.

גורם מדיני אמריקני אישר את הדיווח ב-CNN כי אכן ישנו מעקב על ידי ארצות הברית וישראל, שחוששות כי המטען המועבר על ידי מטוסים אלה עשוי לכלול אמצעי לחימה שבסופו של דבר יכולים להוות איום על ישראל.

בעוד שמשלוחי הנשק לסוריה אינם משהו נדיר ועל פי פרסומים זרים ישראל כבר תקפה בעבר משלוחים כאלה, טיסות אלה של איראן תפסו את תשומת הלב של המודיעין האמריקני במיוחד בימים שלאחר התקיפה האווירית שהתרחשה ב-13 באפריל על מטרות של משטר אסד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם המתיחות בין איראן לישראל עלתה בעקבות מעורבותה של טהראן בסוריה אשר שואפת להתמקם קרוב לישראל על מנת שתוכל לשגר טילים או לפגוע במטוסים ישראליים.

מוקדם יותר השבוע, אתרי מדיה חברתית שעוקבים אחר תנועת התעופה העולמית הציגו לפחות שתי טיסות של מטוסי מטען של חיל האוויר הסורי בין איראן לסוריה. אתרים אלה שהציגו בנוסף גם לפחות מטוס מטען איראני אחד שתפס את תשומת לב האמריקנים.

Back to top button