חדשות הארץטיוליםמבזקים

חשש משיטפונות בדרום, כללי בטיחות למטיילים שחשוב להקפיד עליהם

ברשות הטבע והגנים מזהירים מפני שטפונות בסוף השבוע. על פי תחזית מזג האוויר היום ומחר (שבת) עדיין קיים חשש לשטפונות באזורים: בקעת הירדן, מדבר יהודה, מכתשים, ערבה צפונית, צפון ומערב הנגב, הר הנגב הצפוני ומכתש רמון.

רשות הטבע והגנים שבה וקוראת לציבור המטיילים להקפיד על כללי הבטיחות ולהימנע מלקיחת סיכונים מיותרים. בתוך כך, לאור השיטפונות של הימים האחרונים חלק מהמסלולים בערוצי הנחלים ואגני הניקוז צריכים להיבדק מבחינת מצב עזרי הבטיחות במסלולים (סולמות, יתדות, מאחזי יד ועוד), על כן אין לטייל במסלולי ערוצי הנחלים ואלו המועדים לשיטפונות עד שיבדקו במהלך השבוע הקרוב.

לשאלות ופרטים נוספים ניתן לפנות למוקד רשות הטבע והגנים 3639* . במקביל ניתן לפנות לחדר המצב שמספרו 02-6222211.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סכנת שיטפונות – כללי בטיחות למטיילים שחשוב להקפיד עליהם

שיטפון במדבר הוא תופעת טבע מרשימה אך גם עלולה להיות מסוכנת למטיילים אם לא מקפידים על כללי בטיחות. לאור תחזית מזג האוויר של השירות המטרולוגי יש צפי להמשך השטפונות באזור מדבר יהודה, רשות הטבע והגנים שבה ומזכירה כללי בטיחות חשובים למטיילים.

• חל איסור מוחלט להיכנס לכל המסלולים באפיקי נחלים ובאגני הניקוז בהם קיים חשש לשיטפון . הדבר מהווה סכנת חיים ממשית. בתוך כך אסורה כניסה וחציית של אפיקי הנחלים ברגל וברכב עד לירידה מוחלטת של מפלס המים.

• אסור להתקרב בזמן שיטפון לשפת הנחל מחשש להתמוטטות הגדות, שכן לזרם השיטפון כח עצום והמים יכולים לסחוף את הגדה במהירות וללא כל סימנים מקדימים.   עוד לפני היציאה לאזור השיטפונות ובמהלך הנסיעה להיות בהאזנה שוטפת לדיווחי תחנות הרדיו, לתחזיות מזג האוויר של השירות המטאורולוגי ולדיווחים המופיעים בין היתר בזירות הדיגיטליות כגון אתרי אינטרנט ודפי פייסבוק של משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים. זאת במטרה להתעדכן באזורים המועדים לפורענות והחסימות בכבישים שאליהם לא מומלץ להגיע, וגם לקבל מידע על המקומות הבטוחים יחסית לצפייה בשיטפונות. בעניין זה ניתן גם לפנות למוקד המידע של רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*  ולהתעדכן במבזקים באתר רשות הטבע והגנים.

• אם בחרתם ללכת לצפות בשטפונות הצטיידו במיכל דלק מלא, ביגוד חם, תאורה ניידת, מטען סמארטפון, מי שתייה ומזון. זאת  למקרה שתיאלצו באופן לא מתוכנן להמתין זמן ממושך עד לפתיחת כביש חסום בנתיב נסיעתכם.

• לפעול בשיקול דעת ,לא לקחת סיכונים מיותרים שיסכנו אתכם.

• להישמע באופן מלא להנחיות התנועה והבטיחות של  הצוותים בשטח ביניהם: כוחות המשטרה, כיבוי אש וכמובן פקחי רשות הטבע והגנים הפרוסים בשמורות הטבע והנחלים באזור ומכירים היטב את השטח וגם את סכנותיו.

Back to top button