איראןחדשות חוץמבזקים

רמטכ"ל איראן: "אנו מוגנים בברכות אלוהיות האויבים המרושעים יתאכזבו"

רמטכ"ל צבא איראן מוחמד באקרי הזהיר היום (שבת) את ארצות הברית מפני הטלת סנקציות על טהראן שלדבריו לא ישפיעו על הרפובליקה האסלאמית.

סוכנות הידיעות "פארס" האיראנית דיווחה היום כי הרמטכ"ל באקרי אומר שטהראן לא תשנה את האסטרטגיה הביטחונית שלה למרות הצעדים האפשריים כנגד הרפובליקה האסלאמית. "האסטרטגיה של איראן לתמוך באנשינו ולהתמודד עם מזימות של מנהיגים יהירים תישאר ללא שינוי. הסנקציות של האויבים נגד איראן לא יעבדו. המדינה מוגנת בברכות אלוהיות והאויבים המרושעים יתאכזבו" אמר באקרי.

דבריו של רמטכ"ל צבא איראן נאמרים לאחר שהנשיא האיראני רוחני אמר בתחילת השבוע כי "ההתקדמות של הרפובליקה האסלאמית לא תושפע ממהלכים של ארה"ב, הציונים ומשטרים ערביים ריאקציוניים מסוימים באזור". רוחני גם חזר על דבקותה של טהראן בעסקת הגרעין האיראנית והזהיר כי "אם מישהו רוצה לבגוד באומתנו ובהסכמתנו" התוצאות יהיו מרחיקות לכת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאז שנבחר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-2016 הביע את חוסר שביעות רצונו מהסכם הגרעין. בסוף ינואר 2018 הגביר את פעילותו בעניין זה ופנה לקונגרס על מנת לדון בליקויים ב"עסקת הגרעין" שכינה אותה "נוראה" ואף איים לסגת ממנה. טראמפ צפוי להודיע על החלטתו ב-12 במאי, בין אם יטיל סנקציות כלכליות על איראן ובין אם לאו.

מדינות אירופאיות החתומות על הסכם הגרעין הביעו שוב דאגה לגבי תוכניותיה של וושינגטון בנוגע לעסקה עם איראן, בעוד שמוסקבה הזהירה מפני ביטול ההסכם. משרד החוץ הרוסי הודיע כי הוא ימשיך לדבוק בעסקה כל עוד גם המשתתפים האחרים יעשו זאת. מוסקבה אף ציינה כי אינה מאמינה שיש צורך לשנות את ההסכם.

דוברו של נשיא רוסיה, דמיטרי פסקוב אמר כי "לעסקה האיראנית אין חלופות וכל הצדדים צריכים לכבד אותה".

לאחר ביקורו של נשיא צרפת עמנואל מקרון בארצות הברית הוא הביע נכונות לשמר את העסקה אך ציין כי הוא מעוניין להכניס נספחים נוספים להסכם.

מוקדם יותר השבוע, דיווחה סוכנות הידיעות פארס כי עלי אכבר ולאיתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי ח'אמנאי אמר שאיראן לא תסכים לקבל שום תיקון או שינוי בהסכם הגרעין שנחתם עמה.

עסקת הגרעין עם איראן נחתמה ב-14 ביולי 2015 על ידי האיחוד האירופי, וחמשת המעצמות: רוסיה, סין, צרפת, בריטניה, ארצות הברית וגרמניה. עסקת הגרעין כוללת את התחייבותה של טהראן שלא לנסות לפתח או לרכוש נשק גרעיני זאת בתמורה להסרת הסנקציות המוטלות על הרפובליקה האסלאמית.

Back to top button