חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו למזכיר המדינה האמריקני: "אנו מחויבים לבלום את איראן ביחד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) אחר הצהריים עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בקריה בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את מזכיר המדינה פומפאו ואמר לו "טוב לקבל את פניך. זהו ביקורך הראשון בישראל כמזכיר המדינה. אני חושב שיש משמעות רבה לעובדה שבחרת, כפי שעשה הנשיא, לכלול את ישראל בלו"ז החשוב שלך. אני חושב שזה מסמל את הידידות בינינו, ידידות עמוקה שהולכת ומעמיקה ומתחזקת. אנו מכירים זה את זה כבר זמן מה. עקבתי אחר פעילותך כחבר קונגרס, כראש ה-CIA, ועכשיו כמזכיר המדינה. אתה ידיד אמת של ישראל וידיד אמת של העם היהודי. אני מצפה לעבוד איתך בתפקידך החדש. הייתה לנו עכשיו שיחה פורה וממוקדת בנושאים בהם יש לנו עניין משותף ועל הדרכים שבהן נוכל להגן על הערכים המשותפים שלנו."

ראש הממשלה הודה שוב לנשיא טראמפ על החלטתו ההיסטורית להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ואמר "אנו מצפים לקבל את פני המשלחת האמריקנית לרגל חגיגות העברת השגרירות איתך, השגריר פרידמן. עליי לומר שההחלטה האמיצה שקיבל הנשיא טראמפ עודדה מדינות אחרות, והן עכשיו מתכננות גם כן להעביר את שגרירויותיהן לירושלים. זה מצביע על המנהיגות של אמריקה, על הדרך הישירה שבה מקדמים את האמת הפשוטה ועל ההשפעה שיש לכך בזירה הבין-לאומית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו ציין בפני מזכיר המדינה כי "האיום הגדול ביותר על העולם, על שתי המדינות שלנו ועל כל מדינות העולם, הוא החיבור בין אסלאם קיצוני לנשק גרעיני, ובמיוחד הניסיון של איראן להשיג נשק גרעיני." והוסיף "אני מעריך את מנהיגותו של הנשיא ואת עמדתך, שהיא למנוע מאיראן להשיג אי פעם נשק גרעיני ולבלום את התוקפנות האיראנית באזור."

"אנשים חשבו שתוקפנותה של איראן תתמתן כתוצאה מההסכם. מה שקרה הוא ההפך. איראן מנסה לבלוע מדינה אחר מדינה. יש לעצור את איראן. יש למנוע את שאיפתה להשיג נשק גרעיני. יש לבלום את תוקפנותה. אנו מחויבים לבלום אותה ביחד."

"אני שואב עוצמה רבה בתמיכתה האיתנה של ארה"ב בישראל ובמאמץ המשותף הזה שכולל גם מדינות רבות אחרות, כפי שאתה יודע, אדוני המזכיר. אך הקשר בינינו יוצא דופן. הוא מבוסס על ערכים משותפים של דמוקרטיה, חירות, השאיפה לביטחון ולשלום. אני יכול לומר שהיום, ארה"ב וישראל קרובות יותר מתמיד ואין לי ספק שהברית בינינו תתחזק בשנים הבאות." אמר נתניהו.

צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button