חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"זה טירוף שיציאה למלחמה תהיה בידי החלטתו של איש אחד"

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד וחבר ועדת החוץ והביטחון התייחס לפני זמן קצר (שלישי) לתיקון החוק המאפשר לראש הממשלה ושר הביטחון להחליט על יציאה למלחמה ואמר, "מאתמול אני מוצף בפניות של אנשים, שנכחו בכמה מהמעמדים הדרמטיים שידעה ישראל בשנים האחרונות. המסר שלהם ברור: התיקון לחוק שעבר אתמול, המאפשר במצבים מסויימים לראש הממשלה ושר הביטחון, והם לבדם, להחליט על מלחמה או פעולה המסכנת אותנו במלחמה, הוא לא פחות מטירוף."

ח"כ שלח מסביר כי "התיקון הזה עוד עלול לעמוד במרכזן של ועדות חקירה, שיבדקו למה ואיך יצאנו למלחמה בהחלטה של איש אחד, כי לא פעם ראש הממשלה היה גם שר הביטחון. לפי חוק הטירוף הזה, הוא יכול להחליט לבד על פעולה שתביא אותנו למלחמה."

שלח אומר כי "הגחמה המטורפת הזו של נתניהו נתקלה בדיוני הוועדה בהתנגדות גורפת, כולל של ח"כים מהקואליציה, מבני בגין וניסן סלומיאנסקי ועד יו"ר הוועדה אבי דיכטר. בסופו של דבר בלמנו אותה חלקית בוועדה, למרות שההצעה שכולם חשבו שהיא נכונה, של עמר בר-לב ושלי, לקבוע מספר מינימלי מחייב של חברי קבינט שישתתפו בהצבעה כל כך גורלית, לא התקבלה. ואז, בלחצו ושליחותו של נתניהו הועבר החלק הזה בתיקון במליאה עם 62 אצבעות של חברי קואליציה שרובם ככולם לא היה להם מושג על מה הם מצביעים ולחלקם הקטן דווקא היה. אבל ביבי רוצה, יש לו חלום להחליט על מלחמה לבד, ובממשלה הזו הכל הולך. אפשר לעבור איתכם על סידרה של החלטות גורליות מהעבר ולהסביר למה זה נורא. דבר אחד אי אפשר: למצוא את הוריהם של החיילים שייהרגו חס וחלילה במלחמה, שהחלה כי אדם אחד ניצל את החוק וקיבל החלטה שגויה, ולהסביר את זה להם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ח"כ עפר שלח (צילום: אתר הכנסת)

Back to top button