איראןהעולם הערביחדשות חוץמבזקים

דיווח: "טהראן לא תתקוף את ישראל לפני ה-6 במאי"

בעקבות התקיפות אתמול (שני) בלילה, שבישראל כבר הספיקו לשכוח לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר נשיא סוריה בשאר אל אסד כי ארצו מחויבת לחיסול המחבלים בארצו. גורם ששמו לא הוזכר אך נטען כמי שתומך בסוריה ובבעלות בריתה באזור אמר אתמול ל"ניו יורק טיימס" כי איראן צפויה לתקוף את ישראל לאחר הבחירות לפרלמנט הלבנוני שייערכו החודש (מאי).

נשיא סוריה בשאר אל אסד טכן כי ההתקפות האוויריות האחרונות בסוריה מהוות הסלמה בעוינות כלפי סוריה. בהתקפות האוויריות נהרסו מספר אתרין באזור חמה וחלב. כלי תקשורת, תומכי משטר אסד וחיזבאללה האשימו את ישראל כי היא שעומדת מאחורי המתקפה. "כל האזור נמצא בשלב שהמפות הפוליטיות נקבעות מחדש" אמר אסד במהלך פגישה עם מחוקק איראני, "שילובן של מדינות אחרות בשלב של תוקפנות ישירה נגד סוריה, לאחר שתוכניותיהן נכשלו, רק מגביר את נחישותם של הסורים לחסל את הטרור".

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי יותר מ-200 טילים הושמדו בתקיפה האווירית המיוחסת לישראל. הגורם שהוזכר ציין כי היו 11 איראנים בין ה-16 שנהרגו בתקיפה. הוא הוסיף כי טהראן תגיב על התקיפה הזו והקודמות המיוחסות לישראל, אך זה לא יקרה לפני הבחירות בלבנון שיתקיימו ב-6 במאי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, אמש הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו מסמכים וחומר מודיעיני שלטענתו נאסף ע"י המוסד הישראלי בחודשים האחרונים אשר חושפת את השקר האיראני ועל כך שתכננה לייצר נשק גרעיני.

"יום הצבא האיראני" – צילום EPA

Back to top button