חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

אישום: גרם למותו של אדם בשל סכסוך כספי על 35 ש"ח

חקירה מורכבת שערכה משטרת ישראל בעקבות דיווח על תאונת דרכים קשה בקריית גת, "תאונה" אשר התבררה כמעשה מכוון שכתוצאה ממנה נהרג אדם (34) וכל זאת בעקבות ויכוח על סכום כספי של עשרות שקלים, התגבשה בימים אלו לכדי כתב אישום שיוגש נגד החשוד באמצעות הפרקליטות.

חוקרי המשטרה הצליחו לאסוף עדויות וראיות המעידות ללא ספק כי תאונת הדרכים שארעה בתאריך 4.4.18 הייתה למעשה פגיעה מכוונת בתושב קריית גת באמצעות רכב בו נהג החשוד, בן 31 תושב העיר, וכל זאת על רקע ויכוח ביניהם שעיקרו סכום כספי בסך 35 ש"ח. עדויות וראיות אלו שנאספו במהלך החקירה, התגבשו לכדי כתב אישום נגד החשוד במעשה, נהג הרכב הפוגע, שיוגש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות פרקליטות דרום. "חקירה מורכבת ומקצועית של חוקרי משטרת ישראל הביאה לאיסוף ראייתי נגד החשוד במעשה אלים שגבה חיי אדם והגשת כתב אישום חמור", ציינו במשטרה.

תחילתה של הפרשה בתאריך האמור לאחר חצות הליל. החשוד יחד עם אדם נוסף מבצעים משלוח אלכוהול, בקבוק וודקה, אותו הזמין המנוח. בהגיעם לכתובת שד' לכיש ניגש אל הרכב אדם אחר לו הכרות עם המנוח ומשלם סכום של 100 ש"ח בעבור בקבוק האלכוהול. החשוד לא שבע-רצון מהסכום שניתן לו ומשוחח טלפונית עם המנוח תוך כעס רב בטענה כי נקבע ביניהם שהסכום יעמוד על 135 ש"ח בעבור כך. לאחר שלא הושגה הסכמה בין השניים במהלך שיחת הטלפון הקצרה, ביקש המנוח מהחשוד שימתין לו במקום והוא יגיע לפגוש אותו.
כעבור זמן קצר מגיע המנוח למקום ובין השניים מתנהלת שיחה מחוץ לרכב. בשלב מסוים נכנס החשוד חזרה לרכבו, החל בנסיעה לאחור מרחק מטרים ספורים תוך שמקלל את המנוח ואז החל נוסע קדימה וסוטה ימינה לכיוונו של המנוח, פוגע בו ומגביר מהירות. לאחר מרחק נסיעה קצר בולם בחוזקה והמנוח שנתלה על קדמת הרכב מוטח על הכביש. החשוד בשלב זה נוסע שוב לאחור ואז החל נמלט מהמקום תוך שהנוסע שהיה עמו ברכב מתרה בו – "אל תעשה שטויות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוחות משטרה שהוזעקו למקום החלו בחקירת נסיבות התאונה, לכאורה, תוך איסוף ממצאים וגביית עדויות. כבר בתחילת החקירה הודות לעדויות שנאספו שהצביעו כי מדובר באירוע פלילי בו הפגיעה במנוח ארעה על רקע ויכוח שנתגלע בין המנוח לחשוד במעשה. שעות ספורות לאחר המקרה הגיע החשוד אל תחנת המשטרה בקריית גת ודיווח כי הוא זה שפגע במנוח. החשוד נעצר בו במקום והועבר לחקירה בה מסר גרסתו וסיפר כי המנוח ביקש ממנו סיגריה. לאחר שסירב החשוד, שלף המנוח סכין והחל מאיים עליו. עוד טען החשוד כי בשלב זה נכנס חזרה לרכבו בכוונה לעזוב את המקום וסיפר לחוקריו כי בשלב זה נתלה המנוח על קדמת הרכב כשהחל בנסיעה ואז בלם את הרכב והמנוח נפל על גבו. לאחר חקירתו הראשונית, הוביל החשוד את חוקרי אל הרכב המעורב באירוע וזה הועבר אל תחנת המשטרה.

חוקרי המשטרה הבחינו כי ברכב מותקנת מצלמת דרך וכי זאת, בניגוד למחשבתו של החשוד כי איננה תקינה, פעלה והקליטה את שהתרחש באירוע וכעת חומר זה ישמש כראיה בתיק החקירה, וכאמור גם בכתב האישום שיוגש היום על ידי פרקליטות דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

ארכיון – צילום: דוברות משטרת ישראל

Back to top button