חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

הטרור החקלאי הפך למכת מדינה, יש להחמיר את האכיפה

היום (רביעי) התקיים דיון מיוחד בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בנושא הטרור החקלאי בהשתתפות חברי הוועדה, חברת כנסת מכל סיעות הבית, נציגי משרדי הממשלה, נציגי המשטרה, מג"ב, ראשי מועצות אזוריות, נציגי החברה לפיתוח הגליל וארגונים חקלאיים מכל רחבי הארץ.

במהלך הדיון פנה יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש אל נציגי משרד האוצר וביקש לקדם פתרון מהיר, לביטוח הנזקים וכן יצירת מסלול לתשלום פיצויים מהיר לחקלאים, עבור הנזקים במסגרת הטרור חקלאי. בנוסף, לאחר הדיון הוסיף קיש כי הוא פונה למשרד לביטחון הפנים ומבקש להקים יחידה מיוחדת של משמר הגבול שתפקידה יהיה מיגור הטרור החקלאי.

ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ הזכיר במהלך הדיון כי הטרור החקלאי עלה לדיון ציבורי לאחר הצתת שני קומביינים גדולים של חברת ג.ג והחברה לפיתוח הגליל- נזק העומד על מיליוני שקלים: "אנחנו נלחמים בבצורת ואסונות טבע, נלחמים בקיצוצי מכסות וייקור מים לחקלאים, בפתיחת השוק לייבוא של פירות וירקות הפוגע בפרנסתנו, ועכשיו – מכה נוספת, טרור חקלאי וניסיון אלים לכפות עלינו לקבל החלטות המנוגדות לטובתנו. אנחנו נחושים להמשיך לקיים חקלאות, ולא ניכנע לפושעים. אנו דורשים מהכנסת לקבל החלטה מהירה לפיצוי מידי ומלא, ובהליך מקוצר למי שנפגע מהטרור החקלאי, כפי שהתקבלה החלטה לפצות את חקלאי עוטף עזה בשל עפיפוני האש מרצועת עזה" ציין זלץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מועצה אזורית גליל עליון

אורי דורמן, יו"ר החברה לפיתוח הגליל אמר: "לצערנו הטרור החקלאי לא פוסק ולא מצטמצם, הוא ממשיך לפגוע בחקלאים בכל רחבי הארץ והמדינה חייבת לפעול כמה שיותר מהר למיגור התופעה. יש לתקצב את החקלאים בתקציב מיוחד להצטיידות באמצעים טכנולוגים שיתנו מידע בזמן אמת באשר למתרחש בשטחים. בנוסף, המדינה חייבת לאשר מסלול לביטוח מפני נזקים הנעשים בזדון לפגיעה בחקלאים, במימון המדינה".

עופר גרשוביץ מנהל חברת ג.ג של פיתוח הגליל, לעיבוד שטחים חקלאיים ,סיפר לחברי הכנסת בדיון על שריפת שני קומביינים גדולים ונזקים מתמשכים ונשנים, של הצתות בעלות של מיליוני שקלים. לדבריו: "אנחנו מרגישים את אזלת יד הרשויות חוסר אכיפה, חוסר ביטחון והפקרה של המדינה את החקלאים"

בתחילת השבוע הגיע חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) לסיור בגליל על מנת ללמוד מקרוב על תופעת הטרור החקלאי. השכל ציינה: ״החקלאות היא שליחות ציונית ותפקידה לשמור על אדמות המדינה. תופעת הטרור החקלאי הפכה למגפה ארצית, אם המשטרה לא תטפל בה היא תהפוך לאחד האתגרים הגדולים של מדינת ישראל, יותר מהגבולות החיצוניים. הפרוטקשן (דמי החסות), הגניבות, ההצתות ומלחמת התשת החקלאים על בסיס קבוע, אסון לאומי. אם לא נמקם את מיגור הטרור החקלאי בראש סדר העדיפויות, זו תהיה בכייה לדורות. המדינה אינה ממלאת את תפקידה הבסיסי ביותר, שמירה על ביטחון האזרחים". השכל הוסיפה ואמרה: "לקחתי על עצמי קידום פתרון ובמקביל לעבודה מעמיקה מול המשרד לביטחון פנים כדי להגביר את האכיפה, אני מנסחת בימים אלה הצעת חוק להגברת הענישה, כך ניצור הרתעה ולא נפקיר את החקלאים להתמודד מול כנופיות פשע, שהופכות אט אט את מדינת ישראל למערב הפרוע. ישראל חייבת להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי ומישהו יחליט לקחת את החוק לידיים".

צילום: מועצה אזורית גליל עליון

Back to top button