חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם ראש ממשלת יפן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בפגישה העלה ראש הממשלה נתניהו את החומר החשוב שחשף על ארכיון הגרעין.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "איראן שמרה את כל התוכניות. מי שלא רוצה נשק גרעיני – לא מכין תוכניות ובוודאי שאינו שומר אותן. זהו הסכם רע, שמבוסס על השקרים וההונאות של איראן".

צילום: חיים צח, לע"מ

כמו כן, נתניהו גינה בפני ראש ממשלת יפן אבה את דבריו האנטישמיים של אבו-מאזן ואמר שדבריו חושפים את הסיבה האמתית לכך שאין שלום. בפגישתם דנו השניים בקידום סוגיות בילטרליות בתחומים רבים. ראש ממשלת יפן אבה הזמין את רה"מ נתניהו לביקור ביפן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו פנה לראש ממשלת יפן ואמר לו: "זהו ביקורך השני בישראל. ביקורי האחרון ביפן היה יוצא מן הכלל. ראינו את הצמיחה האדירה בהשקעות היפניות בישראל ובהשקעות ישראליות ביפן ואת ההזדמנויות הטכנולוגיות. זוהי שותפות טובה ואנו נחזק אותה אף יותר".

ראש ממשלת יפן אבה הודה לנתניהו ואמר לו "אני מקווה שראש הממשלה יחזור ליפן בעתיד הקרוב ואני גם שמח מאוד לציין שישנה עליה דרמטית בהשקעות היפניות בישראל תחת ממשלתי. הבאתי איתי משלחת עסקית מיפן לישראל שכוללת מנכ"לים רבים. אני מקווה שתקיימו דיונים פוריים עם המנהיגים העסקיים במפגשי הפסגה שאנו מתכננים לקיים ואני גם מקווה שנראה עוד השקעות הדדיות".

השניים הסכימו שיש לפעול לקידום טיסות ישירות מיפן לישראל, דבר שיגביר את כניסת התיירים, ההשקעות והעסקים.

צילום: חיים צח, לע"מ

בתום הפגישה המורחבת, ראשי הממשלה נפגשו עם אנשי עסקים בכירים מיפן. רה"מ נתניהו ור"מ יפן אבה ברכו על העלייה הדרמטית בהיקף ההשקעות היפניות בישראל. רה"מ נתניהו אמר: "זוהי רק ההתחלה". אנשי העסקים שיבחו את הפעילות של שתי הממשלות, שמעודדת השקעות הדדיות ואקלים עסקי ראוי.

כזכור, בינואר 2015 התקבלה החלטת ממשלה על חיזוק הקשרים הכלכליים עם יפן, בעקבותיה ניתן לראות מגמה ברורה של גידול בשת"פ הכלכלי במגוון תחומים.

בפברואר 2017 נחתם הסכם תקדימי בין ישראל ליפן להגנה על השקעות. בעקבות ההסכם עלו באלפי אחוזים היקפי ההשקעה וכמות ההשקעות היפניות בישראל. רק בשנת 2017 דווח על כ- 50 השקעות של חברות יפניות בחברות ישראליות.

Back to top button