איראןהעולם הערביחדשות חוץמבזקים

שר החוץ האיראני מבהיר: "לא נדון מחדש בהסכם ולא נוסיף לו דבר"

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף פרסם היום (חמישי) סרטון שאורכו למעלה מחמש דקות בו דיבר בשפה האנגלית והתפרסם ברשת החברתית יוטיוב.

בסרטון התייחס זריף לאיום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין. "הרשו להבהיר, חד משמעית. לא נפקיד את ביטחוננו בידי אחר ולא נדון מחדש או נוסיף דבר להסכם שכבר נחתם". אמר שר החוץ האיראני.

זריף ציין כי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) חזרה על מחויבותה של טהראן להתחייבויותיה על פי ההסכם, תוך שהוא מאשים את ארצות הברית בכך שהיא מתנערת מאחריותה "לאורך כל התקופה" על ידי הצבת מכשולים בדרכם של אלה המבקשים לפתח שיתוף פעולה מסחרי עם איראן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא מתח ביקורת על הבטחותיהן של "כמה מדינות אירופאיות" להשיג ויתורים נוספים מטהראן, כדי לשכנע את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שלא לסגת מההסכם, והדגיש כי זכויות היתר אלה הן הסכם חדש הכולל נושאים מחוץ למשא ומתן, כולל יכולות ההגנה של איראן והשפעתה האזורית.

זריף ציין כי "טהראן התחייבה שנסיגה של ארצות הברית מההסכם לא תישאר ללא תגובה" והוסיף כי איומים לא יובילו להסכם חדש ובמיוחד כאשר האמריקנים לא מכבדים את מה שסוכם.

הסכם הגרעין נמצא על סף קריסה בחודשים האחרונים, כאשר טראמפ הודיע על כוונתו שלא להאריך את הקפאת הסנקציות הכלכליות על איראן (במסגרת העסקה) שוב ב -12 במאי, אלא אם כן יתקיימו תיקונים מסוימים בהסכם הגרעין עם טהראן.

דבריו של שר החוץ האיראני מוחמד זריף שפורסמו ביוטיוב

Back to top button