חדשות הארץמבזקים

8 צוותי כיבוי פעלו בשריפה בשדה פתוח סמוך לקיבוץ יגור

שריפה פרצה היום (שישי) בשדה פתוח הממוקם בסמוך לקיבוץ יגור. השדה הקצור בו היו פזורות באלות ממוקם בין הקאנטרי קלאב של נשר ולבין בית הספר כרמל זבולון ובחלקו הדרומי גובל בשיפולי הר הכרמל. שמונה צוותי כיבוי בראשות מפקד המשמרת סגן טפסר פיני סיסו כיתרו את השריפה, ובלמו את קצב התפשטותה.

בשלביו המוקדמים של האירוע התקבלה שיחת טלפון בחדר המבצעים של תחנת חיפה מנהג משאית אשר שהה בתחום השדה לצורך העמסת הבאלות ובו דיווח כי קו האש שעט לכיוונו, וכל כיווני המילוט העומדים בפניו חסומים. לוחמי האש הצליחו להגיע בסמוך אליו, ובמקביל להסלנת מי כיבוי למלט את המשאית .

ראוי לציון כי עקב הרוח אשר נשבה בשדה וסוג הצמחיה התפשטות האש היתה מהירה והיה חשש ממשי כי האש תאחז בשיפולי ההר. הודות למאמצי הכיבוי הנמרצים עלה בידי לוחמי האש להפיג חשש זה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מבירור הנסיבות אשר גרמו לפרוץ השריפה עולה כי בין להבי כלי עיבוד חקלאי מסוג מכבש חבילות אשר עבד בשדה נכנסה אבן אשר גרמה לניצוצות ולפרוץ הדליקה. מפעיל הכלי, תושב כפר חסידים, הצליח למלט עצמו בשלום יחד עם הכלי ולהזעיק את לוחמי האש. מיד לאחר מכן שב לשדה עם כלי אחר מסוג עגלת דיסקוס אשר סייעה ביצירת קו בלימה לחזית האש.

צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף

Back to top button