צרכנות

פריצת דיסק – מה גורם לה?

כאבי גב מצליחים לפגוע באיכות החיים שלנו ולמנוע מאיתנו ביצוע של פעולות שגרתיות למדי. במקרים רבים אנחנו מסתפקים במשכך כאבים, עוצרים את שגרת האימונים לכמה ימים או מחכים שהכאב יעבור. זה לא תמיד יעבוד, ולמעשה ברוב המקרים הכאב רק יחזור. אם הבעיה היא פריצת דיסק הכאב בוודאי לא יחלוף מעצמו, לבטח לא בתוך זמן קצר. כדי להבין איך מטפלים בבעיה הזו בצורה נכונה חשוב להתחיל ולהבין מה היא בכלל פריצת דיסק ואיך היא נגרמת.

פגיעה במבנה האנטומי

כדי להבין מה היא פריצת דיסק כדאי להבין קודם מה הוא אותו דיסק מדובר: בין חוליות עמוד השדרה ניצבים דיסקים (שנראים ממש כמו הדיסקים הוותיקים). המבנה שלהם נוזלי למדי והם רכים מאוד. הבעיה היא שכאשר החלק הרך נפרץ נלווה לשינוי הזה גם כאב משמעותי, שתלוי כמובן בחומרת הפציעה. כשזה קורה והדיסק נפרץ עשויים להופיע כאבים חזקים, תחושת נמלול, חולשה בגפיים ועוד לא מעט סימפטומים שפוגעים באיכות החיים שלנו. פריצת דיסק, אם כן, מחייבת טיפול מקצועי, מהיר ומדויק מאוד. רק טיפול מהסוג הזה יאפשר חזרה לחיים נטולי כאב, כירופרקט הוא צעד חשוב בכיוון הזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פריצת דיסק והטיפול האפשרי

יש לא מעט רופאים שממהרים לקבוע פתרון כירורגי להעלמת פריצת דיסק. הם טוענים שבמסגרת הניתוח יוכלו להשיג מענה מושלם לבעיה, למרות שבפועל זה לא בהכרח נכון. למעשה, ניתוחים רבים אינם מבטיחים החלמה מלאה, ומי שסובל מפריצת דיסק ככל הנראה ימשיך לחוות כאבים גם אחרי תקופת ההחלמה המקובלת. אם כן, פריצת דיסק דורשת טיפול יסודי ומקצועי יותר, ובעיקר מדויק הרבה יותר. במרכז לכירופרקטיקה צוות של מומחים המיומנים במגוון שיטות טיפול, ובעיקרן שיטת NSA המבוססת על אבחון מוקדי הלחץ – וטיפול ממוקד בהם. כשאנחנו מזהים את הנקודות המרכזיות שעבורן נדרש טיפול אנחנו יכולים להפעיל עליהן לחץ בעוצמה הנכונה ולהביא לשיפור דרמטי במידת הכאב.

פריצת דיסק – מצב שגרתי?

גם אם נדמה לכם שכאב נגרם בגלל פריצת דיסק בלבד, האמת היא שלא מדובר בסיבה אלא בתוצאה. במילים אחרות, פריצת דיסק היא עוד סימפטום לבעיה גדולה אחרת, כדוגמת פציעה או התנהלות לא נכונה בשגרה. עם טיפול כירופרקטי מדויק ועם כמה שינויים והתאמות באורח החיים שלכם תוכלו להתגבר על תחושת הכאב גם ללא ניתוח או תרופות שמעלימות את הכאב באופן זמני בלבד. כשרואים בכאב כתמרור אזהרה מבינים שהוא רק מאותת לנו שיש בעיה הדורשת תשומת לב – אבל הוא לא הבעיה כשלעצמה. באמצעות שיטת NSA ניתן לבצע אבחון יסודי ומדויק של המצב, לקבוע תכנית טיפול בהתאם ולראות איך בתוך זמן קצר הכאב פשוט נעלם. מסתבר שאפשר לחיות עם פריצת דיסק גם ללא ניתוח, השאלה היא רק מה אפשר לעשות קצת אחרת.

Back to top button