איראןחדשות הארץמבזקים

גורמי ביטחון: היערכות מוגברת של איראן לשגר טילים לעבר ישראל

גורמי ביטחון בישראל זיהו לאחרונה היערכות מוגברת של איראן לשגר מטח טילים לעבר ישראל בנקמה על תקיפת בסיס ה T4 שהותקף בסוריה בחודש שעבר, תקיפה שיוחסה לישראל. על פי המידע, האיראנים מתכננים להפעיל ארגונים שיעים בהכוונת חיזבאללה על מנת להוציא אל הפועל בטווח הזמן המידי פיגוע נקמה כנגד מטרות צבאיות ישראליות.

בישראל עוקבים בדריכות אחר הפעילות המתרחשת בסוריה וגורם צבאי ציין כי ישראל ערוכה לפעול במידת הצורך. מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשרות שיפרוץ עימות עם איראן ואמר כי ביום רביעי הקרוב ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וידון עמו על הצורך של ישראל למנוע מאיראן להתבסס בסוריה. "ארגון משמרות המהפכה של איראן מעביר לסוריה בחודשים האחרונים נשק מתקדם כדי לפגוע בנו, הן בחזית והן בעורף. כולל מל"טים התקפיים, טילי קרקע-קרקע, ומערכות נ"מ איראניות שיאיימו על מטוסי חיל האוויר."

נתניהו הדגיש "אנחנו נחושים לבלום את התוקפנות האיראנית נגדנו באיבה, גם אם הדבר יהיה כרוך במאבק. עדיף עכשיו מאשר אחר כך. אומות שלא היו מוכנות לפעול בזמן נגד תוקפנות רצחנית נגדן, שילמו אחר כך מחירים כבדים בהרבה. איננו רוצים בהסלמה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בישראל מעריכים כי איראן איננה מעוניינת להיכנס לעימות צבאי מול ישראל אך עם זאת היא נחושה לנקום את מות לוחמי משמרות המהפכה שנהרגו בחודש שעבר בתקיפת הבסיס הצבאי T4 בסוריה. באיראן סבורים כי תקיפה ממוקדת על מתקנים צבאיים, על ידי מליציות בהכוונת חיזבאללה, לא תוביל לעימות ישיר עם ישראל. גורמים בצה"ל התייחסו לפני מספר ימים לאפשרות שטילים ישוגרו מסוריה לעבר בסיסי צה"ל בצפון ואמרו כי במקרה כזה צה"ל יגיב בעוצמה וישמיד את כל הבסיסים הצבאיים האיראנים בסוריה.

Back to top button