חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

השר בנט: "כחבר קבינט המדיני-ביטחוני – ישראל חזקה מאיראן"

שר החינוך נפתלי בנט אמר היום (שלישי) בכנס הרצליה: "מילות המפתח במבחן מול איראן: נחישות ועקביות. כחבר קבינט המדיני-ביטחוני ב- 5 השנים האחרונות וכמי שישב בכמה מהדיונים הביטחוניים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות, אני יכול להגיד לכם בביטחון גמור:
ישראל חזקה מאיראן. כי עבור איראן זו הרפתקה בארץ רחוקה עבורנו זה החיים."

השר בנט הוסיף כי "אם האיראנים יתמידו במהלכים האומללים שלהם, הם יגלו די במהרה שסוריה הפכה להיות וייטנאם שלהם. אינני מציע לתקוף את איראן ישירות בשלב הזה, אך אני כן פועל כדי שלמדינת ישראל תהיה את היכולת הרציפה להרתיע את איראן ואזרחיה מפגיעה בישראל. לאור המדיניות האיראנית המגלומנית בשנים האחרונות ולאור המצב החברתי, כלכלי, הפוליטי והצבאי של איראן אני מתקרב למסקנה: משטר האייתולות של איראן חי על זמן שאול וסופו לקרוס. בהתנהלותו הנוכחית, המשטר הזה לא ישרוד כיוון שהוא מפנה את משאביו הלאומיים להרפתקאות שבינן לטובת העם האיראני אין דבר. העם האיראני לא מחפש ארסנל גרעיני, הוא מחפש עתיד טוב לילדים. העם האיראני לא מחפש מלחמות אלא שלום. הציבור האיראני לא מחפש לשלוח את כספו ואת בניו לסוריה שעלולה להפוך לשדה דמים. העם האיראני גאה בעצמו ורוצה לחיות חיים טובים."

"דווקא כשר החינוך, אני רוצה לפנות לדור הצעיר באיראן מעל במה זו ולומר: העם הישראלי מכבד מאוד את העם הפרסי. אין לנו שום רצון להילחם באיראן ואין לנו שום שאיפות טריטוריאליות או אחרות לגבי המדינה שלכם. אנו עסוקים בחינוך הדור הבא שלנו ובלספק להם עתיד טוב של שגשוג, שקט ושלווה. עם זאת, המשטר האיראני הנוכחי יצא למשימה להקים אימפריה אזורית ולהרוס את מדינת ישראל. הוא מבזבז מיליארדי דולרים ואת חייהם של בני הנוער שלו כדי להשמיד את המדינה היהודית. את זה לא נאפשר. אם יהיה צורך, אנו נלחם בחזרה עם כל התחכום הטכנולוגי, הכוח הפיננסי, העוצמה הצבאית והרוח הלאומית שלנו. האומה שלנו נחושה להגן על עצמה בכל מחיר. אני פונה לעם האיראני – עליכם להפציר במשטר שלכם להפסיק בהרפתקה המסוכנת שלהם ולהתחיל להשקיע בעתיד שלכם במקום." אמר השר בנט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button