חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: "הפסק פגישותייך ביחידות עם נתניהו"

בעקבות פרסומים בתקשורת, אודות פגישות אישיות שקיים היועמ"ש עם רה"מ נתניהו בתקופה שלאחר תחילת הבדיקה ובהמשך, החקירה הפלילית כנגדו, פנתה התנועה לאיכות השלטון במכתב למנדלבליט, ובו בקשה כי יחדל ממנהג זה.

על פי הפרסום בעיתון "הארץ", התקיימו בין החודשים מאי 2016 ועד ינואר 2018 לא פחות מ-74 פגישות אישיות בין היועמ"ש לרה"מ. בשיטה הנהוגה במדינת ישראל, אוחז היועמ"ש גם בכובעו של התובע הכללי ועל כן אמון על מתן הייעוץ לרה"מ, אך גם על ניהול הליך החקירה, ובהמשך על ההחלטה להעמיד או שלא להעמיד לדין את רה"מ.

"אין אנו חולקים על חובתו של היועמ"ש להיפגש עם רה"מ כחלק מעבודתו, אך מן הראוי כל זמן שבו ראש הממשלה נמצא תחת חקירה פלילית, לא יתקיימו פגישות אלו ביחידות, אלא בנוכחותם של אנשים נוספים", נכתב בפנייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי: "מצב זה בו נפגש התובע הכללי ביחידות עם מושא חקירה הינו בלתי רצוי, גורר עימו בהכרח פגיעה אנושה באמון הציבור, ומעמיד את עבודתם החשובה של גורמי אכיפת החוק תחת סימני שאלה שאינם רצויים".

"יש לנטרל מראש כל מצב בו עלול למצוא עצמו עובד הציבור בניגוד עניינים אל מול חובתו הציבורית. פגישות מן הסוג הזה מעלות חשש שמא יאמר דבר שיכול לסכן את סיום החקירות וטוהר ההליך – גם מבלי שהתכוון לכך מי מן הדוברים".

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button