איראןמבזקיםסוריהצבא וביטחון

עשרות יעדים של כוח קודס האיראני בסוריה הותקפו

הלילה (חמישי) תקפו מטוסי חיל האוויר עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האיראני בשטח סוריה. היעדים שהותקפו: אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס, מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס, מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה, מחנה צבאי איראני צפונית לדמשק, אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי", מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס ותצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ.

כמו כן, הושמד המשגר האיראני ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה. יש לציין כי על אף שישראל הזהירה את סוריה מהתערבות, זוהה ירי של סוללות הגנה סוריות ובתגובה ישראל תקפה סוללות אלה ומספר מערכות יירוט אוויריות (SA5 SA2 SA22 SA17) השייכות לצבא סוריה. כל מטוסינו שבו לבסיסם בשלום.

בצה"ל אמרו כי התקיפות הלילה בוצעו בהמשך לירי הרקטות ששוגרו על ידי כוח קודס האיראני לעבר קו המוצבים הקדמי של צה"ל ברמת הגולן. בתקיפה האיראנית לא היו נפגעים, לא נגרם נזק ולא אותרו נפילות בשטחינו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"התקיפה האיראנית לעבר ישראל הלילה היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי התבססות הכוחות האיראניים בסוריה ולסכנה שהם מהווים לישראל וליציבות האזורית." אמרו בצה"ל והוסיפו כי "העורף הישראלי מצוי בשגרה, הלימודים ועבודות החקלאות יפעלו כסדרם, תתאפשר התכנסות עד 1,000 איש בשטח פתוח ברמת הגולן וקצרין בלבד." בצה"ל מדגישים כי יש להקפיד ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ואלה יתעדכנו ככל שיידרש.

פריסת כוחות צה"ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אמר כי "מזה מספר שבועות, אנחנו במבצע רחב היקף לשבש תקיפה של כח קודס. פעלנו מספר פעמים מול פצצות איראניות מתקתקות. הלילה כוח קודס מבצע פיגוע ומבחינתנו זה ניסיון חמור ביותר לפגוע בישראל והם לא הצליחו להשיג את התוצאה שהם רצו. כ-20 רקטות שוגרו, כיפת ברזל יירטה 4 רקטות ואף רקטה לא נפלה בשטח ישראל. אין נפגעים ואין נזק למוצבים. מי ששיגר את הרקטות זה כוח איראני ופעילים ממיליציות שיעיות ממרחק 30-40 ק"מ מפאתי דמשק. מדובר בגראדים ופאג׳ר 5 אך אף רקטה לא נגעה בקרקע".

שיגורים הלילה משטח סוריה לעבר קו מוצבים קדמי ברמת הגולן

דובר צה"ל מוסיף כי "השיבוש הישראלי למנוע מהצד השני הישג הוא הישג ישראלי ואנו מסכמים את זה כהצלחה. זו עזות מצח של כוח קודס בראשותו של קאסם סולימאני."

דובר צה"ל שיבח את הכוחות שפעלו הלילה ואמר, "צה"ל ביצע הלילה עשרות תקיפות נגד יעדים איראנים בסוריה. התקיפה הישראלית הנרחבת ביותר מזה עשרות שנים. עשרות מטרות כוח קודס איראניים ובהם: אתרי מודיעין ולוגיסטיקה, מחנות, אתרי אחסנת נשק, עמדות תצפית ועוד. תקפנו את הרכב ששיגר את הרקטות לישראל. הצבא הסורי ירה מטחי נ"מ משמעותיים. 5 סוללות סוריות שירו עשרות טילי נ"מ הותקפו גם הן על ידי חיל האוויר וכל מטוסינו שבו בשלום. אנו ממשיכים לשמור על מוכנות וכוננות."

תא"ל מנליס ציין כי "כוח קודס בחר לפעול במרחב הלא נכון. לא נשלים עם נוכחות איראנית בסוריה. כוח קודס שילם הלילה מחיר כבד מאוד וראינו הוכחה לעוצמה המודיעינית והאווירית לצה"ל." תא"ל מנליס הדגיש כי "לישראל יכולות נוספות אך פניה של מדינת ישראל אינן להסלמה. פעלנו באחריות הגדולה ביותר כדי לאפשר שיגרה ואכן ההנחיות לעורף הן שיגרה. רמת הגולן היא אחד המקומות הכי מוגנים שיש, פיקוד העורף הנחה כי התקהלויות בשטח פתוח מתאפשרות לקהל של עד 1,000 איש"

עוד אמר דובר צה"ל כי "אנחנו רואים בסורים אחראים למה שקורה בסוריה על אף שאנחנו יודעים שמי שעומד מאחורי האירוע הוא קאסם סולימאני. לאיראנים ייקח הרבה זמן לשקם התשתיות שנפגעו. הודענו לרוסים לפני התקיפה ופגענו במה שתכננו לפגוע. פעלנו מול פצצות מתקתקות איראניות מספר פעמים. היו איראנים במעגלי הפיקוד והשליטה של הירי."

לסיכום נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה. כמו כן, רואה צה"ל במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל."

 

Back to top button