צרכנות

בחירת סכיני מטבח

בשלנים רבים, בין אם מדובר בשפים מנוסים במסעדות או חובבי הבישול הפרטיים – ישמחו להשתמש בסכין נוחה ופרקטית במטבח שלהם. כמות השימוש בסכין במהלך הבישול הנה אין סופית, וככל שהסכין תהיה חדה יותר ונוחה יותר – כך נרצה להשתמש בה עוד, ואף נמליץ עליה לחברים.

אך כיצד נדע איזו סכין הכי מתאימה לנו? הרי קיים מגוון עצום של סכיני מטבח, ולא כולנו נוכל להבחין בין סוגי הסכינים השונות. בדיוק עבור כך נכתב מאמר זה שיעשה לכם סדר בבלאגן

סכיני מטבח הינם מגוונים ולכל אחד תהיה הסכין המועדפת עליו. אולם, על מנת להבין איזו סכין תשמש אותנו הכי הרבה במטבח, נצטרך לעבוד עם הרבה סכינים עד שתגיע 'האחת'.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורך להב הסכין יכולה להגיע עד כ-270 מ"מ. ויכולה להתחיל מ-150 מ"מ. כל בשלן בדרך כלל ישתמש בגודל המתאים לו אישית.

בשלן אשר בדיוק בתחילת דרכו במטבח, ועניין הבישול עדיין חדש לו, מומלץ כי ישתמש בסכין בעלת להב באורך 165-180 מ"מ. ואילו למשתמשים מנוסים, מומלץ כי יעשו שימוש בסכין של אורך להב של כ-180-240 מ"מ. אם כי משתמשים מנוסים בדרך כלל יודעים יותר טוב מה מתאים להם. כל שימוש בסכין הינו בעל אופי שונה, ונועד למטרה משלו.

קיימים סוגים שונים של סכינים, בין אם מדובר בחיתוך ירקות, פירות, בשר ועוד – כל סכין תשמש אתכם בדרכה שלה. ישנן סכינים המתאימות לחיתוך מאכלים קלים, וישנן כאלה שמתאימות לחיתוך מאכלים קשים. הכל עניין של רלוונטיות. סכין לסלט כנראה תהיה סכין מטבח רגילה, ואילו הבשר ידרוש מכם שימוש בסכין שף מקצועית יותר.

בדרך כלל, כאשר מדובר בסכין שף – זו תהיה סכין אמינה יותר, איכותית ומקצועית בהרבה מאשר סתם סכין רגילה. לכן על כל בשלן להתצטייד במטבחו בלפחות סכין שף אחת טובה, כזו שתמתין לו כאשר יצטרך לחתוך משהו קשה יותר, אשר דורש מאמץ וניסיון. מי שמבין בסכינים, וודאי יבחר דווקא בסכין יפנית, משום זו סכין שף איכותית וחזקה במיוחד.

כמובן, תצטרכו לשמור היטב על הסכין שף שלכם לאורך כל הדרך. זאת הסיבה שהאביזר שהולך יד ביד עם סכין זו, הינו משחיז סכינים אשר ישמור על הסכין שלכם לאורך כל חייה.

הקולינריה בישראל תופסת מקום מאוד מכובד במסעדות, בבתי הקפה, בטלוויזיה (מישהו אמר מאסטר שף?) ובפרסומות. לאן שלא נסתכל, יופיעו מולנו מגוון רב של סכינים. כמובן, יש ללמוד היטב על כל סכין – כלומר, עלינו להבין למה בדיוק משמשת כל סכין. רצוי מאוד להימנע משימוש בסכין ללא ידע מקדים. חבל על האצבעות שלנו. לא נרצה לאכול דם במקום קטשופ.

 

 

Back to top button