מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

בעזה מאיימים: "נפרוץ את הגדר ונגיע ליישובים", בצה"ל נערכים

השבוע יהיה מתוח במיוחד מבחינה ביטחונית עם מספר אירועים משמעותיים ונפיצים שיעסיקו רבות את מערכת הביטחון. מחר (שני) יתקיים אירוע העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים ולמחרת יציינו הפלסטינים את יום הנכבה – "צעדת המיליון".

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ומלווה בכתוביות בעברית ובערבית מאיימים הפלסטינים כי ייפרצו את גדר הביטחון בגבול ישראל-רצועת עזה ויחדרו ההמונים אל יישובי העוטף. "אל תושבי עזה. מילה זו מילה. הפלסטינים נוהרים בלי מעצורים ופורצים את הגבול, ואנו ממליצים לכם לעזוב וללכת בלי היסוס. עפיפון זה קצה הקרחון… מי שנשאר יישא במלוא התוצאות… ראו הוזהרתם!!! אנחנו נפרוץ את הגבול ונגיע עד היישובים ולא נמות לבד." נכתב על גבי כתוביות בסרטון.

יש לציין כי צה"ל נערך לאירועים ואף תורגלו תרחישי קיצון בהם, הנחת מטעני חבלה על גדר המערכת, פיגועי ירי, כניסה מסיבית של אלפים שינסו לחדור לשטח מדינת ישראל ותרחיש של ניסיון חטיפת חייל בחסות הפרות הסדר לאחר החדירה לישראל. כמו כן בצה"ל יגבירו ערנות לזיהוי פעילי חמאס חמושים שיטמעו בתוך ההמון וינסו לפגוע בכוחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשימה של כוחות הביטחון קשה מאוד ומורכבת, כאשר ינסו הכוחות להשתלט על האירוע ולהכיל אותם עם מינימום נפגעים והרוגים פלסטינים. זאת על מנת לא לספק לצד הפלסטיני תמונות של מאות פצועים והרוגים שיופצו בכלי התקשורת וישרתו אותם.

בצה"ל הוחלט על הפסקת התרגילים ועיבוי הכוחות בעוטף עזה. הכוחות צפויים להתפרש במספר מעגלים כך שגם במקרה של פריצת הגדר יהיה כוח קדמי שיהדוף את המתפרעים ויימנע מהם לחדור אל תוך היישובים הסמוכים לגדר.

בתוך כך, מנסים בישראל לפעול גם בדרך הדיפלומטית על מנת להנמיך את גובה הלהבות ובעזרת מצרים להעביר מסר לחמאס כי ישראל לא תוכל להשלים עם התפרעויות המוניות וכי תגובת ישראל תהיה קשה מאוד. גורמים ברצועת עזה דיווחו הבוקר כי מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וסגן מנהיג חמאס בעזה ח'ליל אלחיה יצאו הבוקר למצרים על מנת להיפגש בקהיר עם ראש המודיעין המצרי, הגנרל עבאס כאמל כדי לדון עמו על האירועים הצפויים מחר ומחרתיים לאורך גדר הגבול בין עזה לישראל זאת בכדי למנוע הסלמה.

Back to top button