העולם הערבימבזקיםרצועת עזה

הלחימה הפסיכולוגית בעזה נמשכת, "אין לנו מה להפסיד, אנחנו ננצח"

בעזה מפרסמים הערב (ראשון) סרטון בו הם פונים אל תושבי עוטף עזה כשברקע נשמעת אזעקה עולה ויורדת. "ממשלתכם מטילה עלינו מצור חונק והפכה אתכם למגן אנושי בפני חזרתנו אל אדמתנו ולא נשלים עם זה. אנו נחזור אל אדמתנו בכל מחיר ואין לנו מה להפסיד. אנחנו לא נמות ולא נשבר אנחנו אך ורק ננצח".

גורמים בישראל אמרו הערב כי נראה שחמאס נערך להסלמה בגבול עזה ומבצע מהלכים על מנת להגביר את פעילות הטרור נגד ישראל. חמאס מנצל את ההפגנות על מנת לבצע פעולות טרור בכסות ההמון, לפגוע בתשתיות הביטחוניות על הגדר ולבצע פיגועים בשטח ישראל. הגורמים ציינו כי חמאס פועל בגלוי ושליטתו בהמון הפלסטינים שיוצאים אל ההפגנות בגדר ניכרת בפעולות הסתה לאלימות, קריאה להגעה לגדר, ארגון לוגיסטי ושליטה באירועים מעמדות המוצבות בקרבת גדר המערכת.

בישראל מעריכים כי בשל פעולות אלה ומידע נוסף שבידי מערכת הביטחון ההערכה כי גברה הסבירות להסלמה בגבול רצועת עזה. בארגון חמאס לא יהססו להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותם על מנת להסלים את המצב כדי לגרור את ישראל להגיב ולשגר לעולם אותות מצוקה על מנת שיסייעו לו לצאת ממצוקתו הכלכלית ולפגוע בלגיטימציה של ישראל להגן על עצמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בצה"ל נערכו בכוחות מתוגברים לקראת המאמץ המוצהר של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפרות סדר אלימות וניסיונות פריצה המוניים של הגדר מחר, עם העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, למחרת ביום ה"נכבה" ובהמשך השבוע עם העברת שגרירות גואטמלה מתל אביב לירושלים ב-16 במאי ויום שישי הראשון של חודש ה"רמדאן".

היערכות צה"ל כוללת פריסה מוגברת של מספר גדודים לוחמים בגבול עזה, יחידות מיוחדות, כוחות איסוף מודיעיניים וצלפים. כמו כן, יתוגבר פיקוד המרכז במספר גדודים לוחמים וצוותי איסוף מודיעין. במסגרת ההערכות לשבוע זה הופסקו אימוני הכוחות הלוחמים הסדירים, ומירב המאמצים יופנו להתמודדות עם הפרות הסדר האלימות. צה"ל שב ומזהיר את תושבי עזה מלהתקרב לגדר ולשמש כלי בידי חמאס. צה"ל ערוך ומוכן לתרחישים נרחבים ונחוש להגן על תושבי ישראל וריבונותה.

Back to top button