חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים, וההתפרעויות בגבול עזה

הבוקר (שני) יתקיים טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים. לקראת הטקס השלימה משטרת ישראל את היערכותה. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרשו החל משעות הבוקר על מנת לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך הטקס ולוודא מהלכו התקין.

היערכות המשטרה תתמקד במספר מוקדים ברחבי ירושלים ככלל, וסביב השגרירות בפרט והצירים המובילים אליה. בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, תפעיל המשטרה מרכז שליטה נרחב על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים במהלך המבצע בכלל הגזרות בירושלים, ומטרתו מתן מענה מהיר, ממוקד ומקצועי בכל אירוע. טקס העברת השגרירות הינו בעל חשיבות לאומית ובינלאומית והמשטרה נערכה לו בהתאם לאורך החודשים האחרונים. במסגרת היערכות זו בוצעו פעילויות גלויות וסמויות כנגד כל גורם שמתכוון להפר את הסדר ו/או לפגוע במהלכו התקין של הטקס. ממשטרת ישראל נמסר כי "היערכות המשטרה לאבטחת טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים, הינו מבצע מורכב ומשולב עם גופי ביטחון נוספים, המבצע הינו בפיקוד משטרתי אשר מתוכלל ומנוהל בהובלת מחוז ירושלים. המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל ניסיון להפר את הסדר או מהלכו התקין של הטקס בכל שלב."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

שינויים בהסדרי תנועה:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החל משעות הבוקר, ייחסמו לתנועה ובהדרגה הרחובות סביב השגרירות – דוד פלוסר, כפר עציון, ים המלח, משה אריה קורץ, קלוזנר וזיגפריד מוזס. למעט תושבי האזור שיורשו לנוע ברחובות אלו.

כמו כן צפויים שיבושי תנועה וחסימות לפרקי זמן קצרים ונקודתיים בצירי התנועה המובילים מאצטדיון טדי לכיוון השגרירות בשל מעבר שיירת משלחת המוזמנים. יש לשים לב כי בכל מהלך הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס (לרבות רחפנים) למרחב האווירי של אזור השגרירות והסביבה. המשטרה מבקשת מהציבור להימנע מהגעה לאזור השגרירות לפני ובזמן הטקס בשל החסימות ועומסי התנועה הצפויים באזור.

בתוך כך, נפרשו החל משעות הבוקר המוקדמות כוחות גדולים של צבא לאורך גדר גבול רצועת עזה בכדי לבלום ניסיונות של הפלסטינים לחדירה המונית. הכוחות התפרשו במספר מעגלים כך שגם במקרה של פריצת הגדר יהיה כוח קדמי שיהדוף את המתפרעים ויימנע מהם לחדור אל תוך היישובים הסמוכים לגדר.

לפני זמן קצר, הגיעו מחבלים אל מכשול הביטחון שהניח צה"ל לפני גדר הביטחון ממזרח למחנה הפליטים אל בוריג' במרכז רצועת עזה וחתכו אותו. בתגובה צלפים של צה"ל פתחו לעברם באש ופצעו שניים מהם. המחבלים שבו על עקבותיהם חזרה לאזור האוהלים.

פריצת מכשול הביטחון הבוקר מזרחית לאל בוריג'
פריצת מכשול הביטחון הבוקר מזרחית לאל בוריג'
פצוע מירי צלף מזרחית לאל בוריג'
פצוע מירי צלף מזרחית לאל בוריג'

בצה"ל כאמור, תורגלו הכוחות להתמודדות עם תרחישי קיצון בהם, הנחת מטעני חבלה על גדר המערכת, פיגועי ירי, כניסה מסיבית של אלפים שינסו לחדור לשטח מדינת ישראל ותרחיש של ניסיון חטיפת חייל בחסות הפרות הסדר לאחר החדירה לישראל. כמו כן בצה"ל יגבירו ערנות לזיהוי פעילי חמאס חמושים שיטמעו בתוך ההמון וינסו לפגוע בכוחות.

מוקדם יותר, הטיל צה"ל פעם נוספת באמצעות מטוסים, כרוזים המזהירים מפני מהתקרבות לגדר, מניסיון פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור. צה"ל שב ומזהיר את תושבי עזה מלהתקרב לגדר ולשמש כלי בידי חמאס. בכרוז שואל צה"ל את תושבי עזה מספר שאלות: חמאס אמר שהוא הולך לשפר את התשתיות ברצועת עזה- בוצע? חמאס אמר שהוא הולך להקים מרכזי רפואה וחינוך חדשים- בוצע? חמאס אמר שהוא ידאג לענייני האזרחים- בוצע? חמאס אמר שהשתתפות בהפגנות תשפר את חייכם- לדעתכם יקרה? אל המפגינים, הנכם נוטלים חלק בהפגנות אלימות אשר מסכנות את חייכם. חמאס מנצל אתכם כדי להסתיר את כישלונותיו ומסכן אתכם ואת בני משפחותיכם. צה"ל ערוך לכל תרחיש ויפעל מול כל ניסיון פגיעה בגדר הביטחון או איום כלפי הכוחות או אזרחי ישראל. אל תהיו בובות בידיו של חמאס שמנצל אתכם. היזהרו מפני התקרבות לגדר הביטחון ומפעילי טרור ומפרי סדר הנוקטים באלימות! תשמרו על חייכם ותפעלו לבנות את עתידכם! מפקדת צה"ל"

כרוז שהטיל הבוקר צה"ל בשטח ההפגנות
כרוז שהטיל הבוקר צה"ל בשטח ההפגנות

Back to top button