מבזקיםפוליטי / מדינירצועת עזה

"נתניהו מתעלם מאזהרות גורמי הביטחון ועוצם עיניים מול המציאות הקשה"

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) התייחסה היום (שלישי) בהרחבה למצב ברצועת עזה ולאירועים אחרונים ואמרה כי "התמונות בדרום קשות. חמאס משתמש באכזריות באנשים מיואשים שכבר אין להם מה להפסיד, תושבי עוטף עזה נכנסו למצב הדריכות שהם מכירים טוב מדי, חיילי צה"ל נאלצים לעמוד יום יום מול משימה שאיש מאיתנו לא היה רוצה לעבור, עשרות הרוגים ואלפי פצועים, והשדות עולים באש. אבל לדבר רק על נקודת ההתפוצצות הזו, זו טעות שמשרתת רק את מי שרוצה להמשיך להבעיר את הבית שלנו."

"כל נורות האזעקה דלקו" אומרת ח"כ שפיר "ראשי מערכת הביטחון מתריעים בפני ממשלת ישראל כבר שנים, בתדירות ובדחיפות הולכת וגוברת, מפני המצב המתדרדר ברצועת עזה. הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, נציגי צה"ל והשב"כ – כולם, בלי יוצא מהכלל, מזהירים שוב ושוב שמיליוני בני אדם שמתבוססים בעוני, מחלות, אבטלה וצפיפות איומה ברצועת עזה הם לא רק מתכון לאסון הומניטרי, אלא גם חבית נפץ שעוד תתפוצץ לכולנו בפנים."

"כן, האשמה והאחריות המרכזית מוטלת על ארגון הטרור הרצחני חמאס שמתעלל בחייהם." ציינה שפיר "אבל מה אנחנו מתכוונים לעשות עם זה? לצערי, ראש הממשלה מתעלם בעקביות מהאזהרות של כל גורמי הביטחון, ומתעקש לעצום עיניים מול המציאות הקשה והתסיסה הגוברת ברצועת עזה. במקום לעשות הכל כדי שתושבי הדרום לא יצטרכו להיכנס למקלטים, במקום לוודא שצה"ל לא יצטרך להתמודד עם אלפי מפגינים שנוהרים אל הגדר – נתניהו מעדיף להפיק טקסים חגיגיים באולמות ממוזגים, ולחכות שרצועת עזה תיעלם מעצמה." אמרה שפיר, "אבל היא לא תיעלם מעצמה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ שפיר מותחת ביקורת על ממשלת נתניהו בעניין הנעשה מול רצועת עזה "אני לא מדברת על כמויות ההרוגים או על תדמית ישראל בעולם, שספגה מכה קשה אתמול. את הכותרות הנוראיות אי אפשר יהיה למחוק, והאמת – זה לא יכול ולא צריך להיות שיקול מרכזי בהתנהלות הביטחונית של מדינת ישראל. מותר לנו להגן על עצמנו, גם אם אחרים יחלקו עלינו. אבל התנהלות ממשלת נתניהו מול רצועת עזה בעשור האחרון היא הדבר הכי רחוק שיש מהגנה על הביטחון שלנו. היא הפקרות."

פשיר אומרת כי "לממשלת נתניהו אין מושג מה לעשות עם הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אין לה רעיון, תוכנית או חזון." ומציעה כי "אם הם היו מספחים את השטחים, כובשים מחדש את עזה, מבטלים את התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית או את הסכמי אוסלו – לפחות היה אפשר להגיד: וואלה, יש להם תוכנית. תוכנית נוראית והזויה, אבל תוכנית. היינו יכולים להתווכח איתה ולנסות לשכנע את הציבור אחרת."

"אבל ממשלת הימין-ימין של נתניהו מעדיפה לשים פס על המלצות צה"ל, המודיעין והשב"כ, להשאיר את השטח לידי גורמים קיצוניים שיכתיבו את העתיד שלנו במקומנו, לחכות עד שהאזור יעלה באש – ואז, נשלם את המחיר. שר הביטחון כבר הודיע שמבחינתו זאת עסקה משתלמת. אבל החיים שלנו יקרים מדי, וכך גם חייהם של השכנים שלנו מעבר לגדר. מגיע לנו ולחיילים שלנו, מנהיג שדואג קודם כל לביטחון ולעתיד שלנו, ולא עסוק בטקסי יח"צ בזמן שהדרום בוער." סיכמה ח"כ סתיו שפיר.

ח"כ סתיו שפיר (צילום: דוברות הכנסת)

תגובה אחת

  1. אם הבנתי הפתרון של סתיו שפיר הוא לתת מיד לפלסטינים מדינה ביו"ש, ואז בעוד חצי שנה חמאס ישתלט עליה כמו שקרה בעזה , ואז כל הפלסטינים ביו"ש יהיו עניים אומללים כמו בעזה. ואז ניתן להם את כל ארץ ישראל ונעבור לאוגנדה. איך לא חשבו על זה קודם. סתיו שפיר , פה גדול שכל קטן.

Back to top button